۱۳۹۰ آبان ۱۱, چهارشنبه

در حمایت از آزادی بیان و دفاع از کاریکاتوریست ها و کارتون طنز هفته نامه فکاهی فرانسوی “شارلی ابدو”

زمانی که مصطفی عبدالجلیل در سخنان خود به تاریخ 23.10.2011  تاکید کرد که از این پس قوانین بر اساس شریعت و دستورات قرآنی تنظیم خواهند شد من در تویتر پیشنهاد دادم که به عنوان جمعی از وبلاگ نویسان ایران که یک نامه بنویسیم خطاب به مردم لیبی و یادآور شویم که شما از تجربه تلخ وخونین مردم ایران بیاموزید و بدانید که قوانین شریعت چقدر ضد انسانی و خطرناک است و روزی پشیمان خواهید شد که دیگر دیر است.
 مصطفی عبدالجلیل افزود: «در کشور مسلمان ما، شریعت پایه و اساس تمام قوانین است. بنابراین تمام قوانینی که با اصول اسلامی همخوانی ندارند غیر قابل اجرا خواهند بود.»
وی سپس برای نمومه از قانون تک همسری که در دوران قذافی اجرا می شد انتقاد و از چند همسری حمایت کرد. رییس شورای انتقالی همچنین از حذف سود بانکی و اجرای بانکداری اسلامی خبر داد. 
البته کاشکی فعالین جنبش زنان ایران نیز نامه ای خطاب به زنان لیبی می نوشت و در مورد قانون چند همسری و اشکالات آن توضیح می دادند.
اکنون نیز من معتقدم باید در مقابل حرکت های ضد انسانی اسلام گرایان در هر گوشه جهان ایستاد و از آزادی بیان که توسط اسلام گرایان تهدید می شود دفاع کرد.
بنابراین در حمایت از آزادی بیان و دفاع از کاریکاتوریست ها و کارتون طنز هفته نامه فکاهی فرانسوی “شارلی ابدو” به هر شکل ممکن باید دفاع کرد. 
مقر هفته نامه فکاهی فرانسوی “شارلی ابدو” به دلیل اختصاص شماره ای به لیبی و تمسخر اعلام اجرای قوانین شرعی در این کشور، با کوکتل مولوتوف مورد حمله قرار گرفت.
این هفته نامه همچنین کاریکاتوری از پیامبر اسلام را چاپ کرده که در آن می گوید: “اگر از خنده نمیرید صد ضربه شلاق می خورید.
سایت اینترنتی این هفته نامه نیز بخاطر آنچه چاپ تصویر پیامبر اسلام در آن عنوان شده، هک شده است.
“شارلی ابدو” در سال 2006 نیز مبادرت به چاپ کاریکاتورهای جنجال براگیز پیامبر اسلام کرده بود.
ما برای حمایت از آزادی بیان,  با نوشتن در وبلاگها در این زمینه , کشیدن کاریکاتور و کارتون در این رابطه , نوشتن طنز و نقد در مورد آن , نوشتن نامه در حمایت از هفته نامه فکاهی فرانسوی “شارلی ابدو” و نامه به مردم لیبی و تونس و خطر اسلام گرائی و .... می توانیم شروع کنیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر