۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

چهار نکته مهم دیگر در رابطه با انفجارهای انبار موشکی سپاه پاسداران


چهار نکته مهم دیگردر انفجارهای  انبار موشکی سپاه پاسداران وجود دارد که یکی آن است که چنین انفجار مهیبی نشانه اقتدار پوشالی و ضربه پذیری رژیم است چراکه انفجارهای مهیب  انبار موشکی سپاه پاسداران هر چه که علت آن باشد ولی مسلما برای رژیم نتیجه اش باخت , باخت بود. علت آن , چه سهوی باشد و چه عمدی , نشان می دهد که رژیم پوشالی تر از آن چیزی است که تصور آن می رود. رژیم با برگذاری مانورهای گوناگون جنگی و صرف هزینه های سنگین مالی تلاش می کند که اقتدار خود را به نمایش بگذارد حال آنکه این حادثه نشان داد که رژیم توانائی حفظ انبار های موشکی خود را ندارد تا چه برسد که بخواهد از آنها استفاده کند و نکته دوم مهم در این خبر که کسی به آن دقت نکرد علت حابجائی مجروحین از بیمارستانهای شهر کرج و تهران و بردن آنها به بیمارستانهای سپاه پاسداران بوده است. در واقع مجروحین حادثه , شاهدین عینی انفجار بودند و علت آن را می دانستند و بودن آنها در بیمارستانهای غیر سپاهی می توانسته است منجر به درز واقعی خبر و روشن شدن علت واقعی حادثه گردد.
مجتبی خالدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام پایان عملیات اورژانس در حادثه انفجار  گفت: از مجموع 23 مجروح این حادثه هشت مصدوم به بیمارستان شریعتی کرج، یک مجروح با 60 درصد سوختگی به بیمارستان مدنی کرج، دو مجروح به بیمارستان البرز کرج، پنج مجروح به بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار و هفت مجروح به بیمارستان تامین اجتماعی شهریار منتقل شده اند، که دو تن از این مجروحان هم اکنون در اتاق عمل هستند.


کارشناس مسئول مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور اظهار داشت: از سوی مرکز رسیدگی به حوادث و فوریتهای پزشکی منطقه انفجار، ناوگانی با استعداد انتقال 100 مجروح به محل این حادثه اعزام شده بود که در نهایت 23 مجروح از این حادثه به مراکز درمانی کرج و شهریار منتقل شدند.
وی با اعلام اینکه کوچکترین مجروح این حادثه 25 ساله و بزرگترین مجروح 52 ساله بوده است گفت: ناوگان اورژانس در این حادثه شامل 23 آمبولانس، چهار اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه بالگرد بود.
به گزارش روزنامه های تهران، مقامات نظامی به آمبولانس های بيمارستانهای غير نظامی اجازه ورود ندادند و حتی آن مجروحانی که در بيمارستانهای تهران و کرج بستری شده بودند را خارج و به بيمارستانهای سپاه پاسداران از جمله خاتم الانبيا منتقل کردند.
 منابع غیر رسمی از کشته شدن 40 نفر در حادثه خبر دادند. اما سایت اصلاح طلب "ندای سبز" به نقل از منابع خود نوشت که دستکم 100 نفر در حادثه مفقود شده اند. به عبارتی شدت حادثه به گونه ای بود که امکان شناسایی اجساد متلاشی شده وجود ندارد.
 
یک منبع مطلع که خواسته نامش فاش نشود به "العربیه.نت" گفت، حادثه در اثر انفجار سوخت جامد موشک های "سجیل" سپاه پاسداران روی داد.

بنا به گفته این منبع مطلع، پادگان سپاه ملارد محل انبار بخشی از موشک های سجیل و موشک های شهاب سه بود. موشک های سجیل این قابلیت را دارند که برای پرتاب سکوی ویژه نیاز ندارند از همین رو شلیک آن ها آسان است.
 بنا بر این اطلاعات در پی تهدیدهای اخیر از سوی کشورهای غربی و اسرائیل در خصوص حمله به ایران به دلیل برنامه اتمی اش، مسولان بلند پایه نظام تصمیم می گیرند موشک های سجیل را از انبار خارج کرده و در کویر مستقر کنند. این اقدام به دو منظور صورت گرفت؛ نخست حفاظت از موشک ها در صورت حمله احتمالی به انبار و دوم توزیع جغرافیایی و آمادگی برای شلیک آن ها در صورت آغاز هرگونه جنگ احتمالی.

عملیات انتقال موشک ها عملیاتی محرمانه و لوجستیکی است از همین رو حسن تهرانی مقدم مسئول سازمان خودکفايی و تحقيقات صنعتی سپاه که مسوول اصلی پروژه موشک های بالستیک محسوب میشد، در محل حادثه حاضر بود. دیگر افراد حاضر نیز از سربازان وظیفه و معمولی نبودند بلکه کادر سپاه بودند و شماری از آن ها درجه دار هستند.

در حین انتقال اجزای موشک ها، انفجار ناگهانی رخ داد. سوخت جامد سوختی نیست که در اثر گرمای هوا منفجر شود و شعله ور شدن آن نیازمند محرک هایی است. مسئولان سپاه می گویند انفجارهای دیگر در اثر انفجار دیگر روی داده اند.

اما نکته قابل توجه این است که در سایت پدافند هوایی در شهر ملارد نیز انفجار روی داد. این سایت در فاصله سه کیلومتری زاغه مهمات قرار دارد و به همین دلیل انفجار در آن نیازمند عملی مستقل است.

از همین رو منبع مطلع در گفت و گو با "العربیه.نت" تاکید می کند که حادثه انفجار شهر ملارد، در نتیجه خرابکاری یا یک عامل تعمدی بیرونی بوده است که موفق شده در سر بزنگاه، سوخت های خارج شده از انبار را منفجر سازد. هشدار به پایگاه سپاه در پارچین پس از انفجار در پایگاه های ملارد، از دیگر دلایلی است که به عنوان نشانه خرابکاری بودن انفجارها مطرح شده است. 
سومین نکته مهم آن است که رژیم تلاش کرد آمار واقعی کشته شده ها را پائین بیاورد چراکه تعداد بالای کشته شدگان نشانه بزرگ بودن این حادثه داشت در حالی که حکومت تلاش کرد آن را کوچک جلوه دهد و اگر تعداد واقعی کشته شدگان مشخص می شد سئوال بعدی این بود که این همه پرسنل سپاه صرفا برای جابجائی مهمات آنجا چکار می کرده اند? اگر آنجا صرفا یک انبار مهمات معمولی بوده است پس چرا اینکار را سربازان انجام نداده اند و همه آنها کادر های سپاه و شاید هم متخصص بوده اند ? و اگر کادر های متخصص سپاه بوده اند در چه زمینه ای تخصص داشته اند ?
سپاه پاسداران ایران شمار کشته شدگان انفجار را 17 نفر اعلام کرد. این در حالی است که شمار قربانیان را ابتدا 27 نفر اعلام کرده بود و خبرگزاري مهر در گزارشي پيرامون مراسم ترحيم در روز سوم قربانيان انفجار در زاغه مهمات يكي از مراكز سپاه پاسداران در نزديكي كرج، به نقل از پلاكاردهاي نصب شده در اين مراسم، اسامي بيست و يك نفر را به عنوان كشته شدگان اين حادثه منتشر كرده است 
این در حالی است که تارنمای دیگربان اسامی 36 نفر از کشته شدگان را از گزارش‌های سه خبرگزاری مهر٬ فارس و ایرنا استخراج کرده است.
۱- حسن تهرانی مقدم
۲- سید رضا میر حسینی
۳- سعید نبی‌پور خمامی
۴- مهدی نواب
۵- بایرام علی صفری
۶- مهدی دشتبان‌زاده
۷- علی اصغر منصوریان
۸- اسماعیل محمدی
۹- علی کنگرانی
۱۰- امید طلائیان
۱۱- محمد سلگی
۱۲- مرتضی محمدرضاپور
۱۳- وحید رنجبر
۱۴- محمد غلامی
۱۵- سیدمحمد حسین فردویی
۱۶- وحید عزیزی
۱۷- میثم جهانگیری
۱۸- مهدی حاتمی نسب
۱۹- سیدرضا محمدزاده
۲۰- جواد سلیمی
۲۱- یوسف قارلوقی
۲۲- حسین امین شرعی
۲۳- شهید مرتضی میری
۲۴- رسول بهرودی
۲۵- مهدی گلستانی
۲۶- محمود داستار
۲۷- بهلول محمودی
۲۸ - ستار ناصری
۲۹- مهرداد مصطفوی
۳۰- محمد حسینی
۳۱- محمود شجاعی
۳۲- محمدحسین زلفی
۳۳- وحید شیرمحمدلو
۳۴- بهزاد ملانوروزی
۳۵- عباس ادگی
۳۶-ابوالفضل ادگی
 در واقع آمار متناقض نشان از پنهان کاری و دستپاچه گی رژیم دارد.
چهارمین مورد آن است که چرا رژیم صحبتی از مفقودالاثرهای این حادثه نکرده است و آماری در این رابطه نداده است ? در واقع تعداد بالای مفقودالاثرها خود نشان آن خواهد بود که انبار مهمات تسلیحات خاصی در آنجا نگه داری می شده است و نشان از گسترده بودن محل تخریب انبار مهمات داشته است.
نظام جلالی 16.11.2011
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر