۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

در وبلاگ علیا ماجده المهدی اعتراضش را ببینید نه بدنش را





اولین باری که به یک  وبلاگ علیا رفتم و بعد به وبلاگ دیگرش تنها چیزی که توجه من را به شدت جلب کرد اعتراض علیا به جریانات اسلامی و  عکس مایکل نبیل بود . تن اون توجه من را به خودش جلب نکرد چون من برای دیدن اعتراضش به وبلاگش رفته بودم و اولین خواهش من از دوستی که عربی می داند ترجمه مطالب وبلاگش بود که مطلبی به فارسی در این باره برایم پیدا کرد . 


براستی مایکل نبیل کیست ? آیا وبلاگ نویس است ? اگر وبلاگنویس است دوستانی که کارزار روز جهانی وبلاگنویسان زندانی به راه انداخته اند برای آزادی او نیز باید تلاش کنند. بیش از 2 میلیون خواننده وبلاگ بهترین فرصت است که روز فراخوان روز 16 نوامبر نیز در آنجا زده شود و یا اینکه یکی از دوستان که عربی می داند با علیا تماس بگیرد که فراخوان را در وبلاگش بگذارد.

علیا در وبلاگ شخصی خود که آن را "مذكرات ثائرة" ( یادداشت های یک زن انقلابی) نامیده است در زیر عکس بزرگ خود نوشته است ، "نخست درباره زنانی که در آغاز دهه 70 میلادی در دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتاب های هنری را پنهان کرده ، مجسمه های برهنه را بشکنید ، سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن های خود را که بادید تحقیر آمیز به آنها نگاه می کنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من ، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید "

علیا تصاویری عریان از خود را نیز منتشر کرده و دراین باره نوشته است که این اعتراضی ست برای فقدان آزادی بیان در مصر زیرا برهنگی می تواند «واقعیت عریان» را به نمایش بگذارد. علیاء در صفحه فیس بوک خود نوشته است با این اقدام «فریاد اعتراض علیه جامعه ای خشن، مردسالار، تبعیض گرا، نژاد پرست و مملو از آزار جنسی و دوروئی را بازتاب داده» است. وی که به همراه دوست پسرش کریم در جریان انقلاب مصر علیه حسنی مبارک نقش فعالی داشت، در فیس بوک خود به ذکر مواردی از فشار اسلام گرایان علیه سکولارها پرداخته است از جمله وقتی در میدان تحریر دست در گردن دوست پسرش جلوی چادرشان نشسته بودند گروهی از اسلام گرایان بعد از تهدید آنها، چادرشان را خراب کردند. یک بار دیگر هم اسلام گرایان به وی که دامن پوشیده بود و مشغول گوش دادن به سرودی انقلابی در میدان تحریر بود تذکر دادند که پاهایش را بپوشاند و وقتی با بی اعتنایی وی روبرو شدند گروهی از اسلام گرایان از جمله یک زن به سوی وی حمله ور شدند. علیاء می گوید: زنانی که با حجاب در خیابان ظاهر می شوند تحت فشار خانواده مجبور به این کار می شوند زیرا نمی خواهند در خیابان مورد ضرب و شتم قرار بگیرند. همیشه زنان هستند که باید فرمانبردار باشند و هر لباسی که مردان حکم کردند بپوشند. به عنوان یک اعتراض سمبلیک علیاء از مردان نیز خواست که با حجاب ظاهر شوند.

  در مصر که نخستین انتخابات پارلمانی اش پس از سقوط حسنی مبارک در بیست و هشتم نوامبر برگزار خواهد شد، اسلام گرایان در دو دهه اخیر آزادی زنان را محدودتر کرده اند، از جمله زنان به دلیل ترس از واکنش متعصبان مذهبی ناچار شده اند به تدریج به لباس های پوشیده تری روی بیاورند. بسیاری از سازمانهای زنان و چپ گرایان مصری پس از سقوط حسنی مبارک مورد حمله اسلام گرایان افراطی قرار گرفتند و حتی جامعه حتی جامعه مسیحیان مصر که نقشی موثر در انقلاب مصر داشت نیز از این حملات در امان نماندند.
 علیاء : «انقلاب هنوز تمام نشده، ما هنوز پیروز نشده ایم، مصر به یک انقلاب اجتماعی نیاز دارد.» 
  اسلام گرایان در دو دهه اخیر آزادی زنان را محدودتر کرده اند، از جمله زنان به دلیل ترس از واکنش متعصبان مذهبی ناچار شده اند به تدریج به لباس های پوشیده تری روی بیاورند. بسیاری از سازمانهای زنان و چپ گرایان مصری پس از سقوط حسنی مبارک مورد حمله اسلام گرایان افراطی قرار گرفتند و حتی جامعه حتی جامعه مسیحیان مصر که نقشی موثر در انقلاب مصر داشت نیز از این حملات در امان نماندند.

او در وبلاگ خود چند شعار در ستون سمت راست نوشته است از جمله: «آزادی دادنی نیست بلکه گرفتنی است» و «مصر نه عربی است نه اسلامی،نه مسیحی, فقط مصری است.»

لا عربية ولا اسلامية ولا مسيحية ... مصر مصرية


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر