۱۳۹۰ آبان ۲۱, شنبه

گزارشگران: سپاس بیکران از شما



این فراخوان اعتراضی نیز علیرغم پس لرزه های شدید 5/6 ریشتری در شهر وان, بسته شد زیرا که فوریت حمایت و اعتراض ما نقش موثری شاید داشته باشد. درد و رنج پناهندگان زلزله زده شهر وان هنوز باقی است و با این واقعه جدید تشدید خواهد شد. دشوارتر خواهد شد برای هم آنان که از سرزمین نفرین شده و مصیبت زده ایران به جهنم پناهندگان در ترکیه پناه آورده اند و به امید دستیابی به امنیت جانی و انتقال به کشور سوم بسر می برند. این در حالیست که حضور پناهندگان سیاسی در کشور ترکیه هرگز به معنای رهائی از تیغ جلادان جمهوری اسلامی نبوده است. فشارهای متنوع پلیس ترکیه, تحویل برخی از پناهندگان به جمهوری اسلامی, بازداشت, زندانی کردن و رها کردن آنان در کوهستانهای کردستان عراق و.... اقداماتی بوده اند که نشاندهنده وضعیت پر مخاطره پناهندگان شهر وان است. بدینجهت کمترین دستاورد این فراخوان در کنار سایر اقدامات نهادهای مدافع حقوق بشر و پناهندگی میتواند جلب توجه افکار عمومی برای ترمز زدن به سیاستهای پناهندگی دولت ترکیه و سازمان ملل باشد.بسیاری خرده گرفتند و میگیرند که فراخوان ها اینترنتی هستند! گزارشگران برای کلیک بیشتر!! سنت فراخوان ها را در برابر خویش قرار داده است و سرنوشت فراخوانها مشخص نیست و .... حال آنکه با این انتقادات و خرده گیری ها تنها بی عملی خود را توجیح می کنند. آگاهند که گزارشگران نه تبلیغات تجاری را در برنامه قرار داده است و نه دخالتی در جمع آوری کمکهای مالی انجام داده است.این فراخوان نیز همانند سایر آنها به درخواست تعدادی از فعالین سیاسی و رسانه ها انجام پذیرفت و پشتیبانی شما عزیزان آنرا به سرانجام رساند. سرانجامی که تنها با همیاری شما عزیزان در کشورهای خود و ارسال متن ترجمه شده آن میتواند موفقیت آمیز به پایان رسد. هم از اینرو تقاضا داریم که متن انگلیسی ضمیمه را به نهادهای حساس و پناهندگی در محل اقامت خود ارسال دارید.
با تشکر فراوان از همیاری همه شما
گزارشگران
در صورت امکان همراه با نگاه سپاسگزار ما, متن انگلیسی را به آدرس زیر ارسال نمائید.
رسانه هایی که این فراخوان را منتشر کردند:
پیک ایران - بالاترین - آزادگی - دنباله - راه کارگر -کمیته مرکزی - سایت خبری راه کارگر - هیات اجرائی - احترام ازادی - آزادی بیان - سایت اشتراک - بیانی - وبلاک اشتراک - وبلاگ اندیشه نوین - دانشجو آنلاین - لجور - خبرنامه ملی ایرانیان - آرمان - سایت اینتگراسیون - ریشه ها - آینه روز - وبلاگ خبری گزارشگران - سایت گزارشگران - روشنگری - زنان ایران - انقلاب اسلامی - پرده - دفاع از حق پناهندگی - ایران تریبون و ....
...........
فراخوان گزارشگران: من هم پناهنده بودم
من از هراس از دست دادن جانم به دیار غربت پناه آورده ام. من از ستمی که هر روزه و هر لحظه بر دوشم روا می شد به دیار غربت آمدم. من از جنس شما اقایان و خانمهای عزیز هستم که از دیاری پر مخاطره و سراسر سرکوب به اینجا روانه شده ام.
غم نان نداشتم اما غم جان داشتم. از همینرو پناهنده سیاسی نام گرفتم. هوای تازه میخواستم. میخواستم هر گاه, صبحگاه که چشمانم را باز میکنم شبح دستگیری, شکنجه و ارعاب و مرگ را بر بالینم حس نکنم. طعم دردناک وهولناک سلولهای انفرادی و شکنجه را دوباره و چندباره مزمزه نکنم. خانواده ام, عزیزانم را از مهلکه بیرون آورده و نجات دهم. بتوانم در زاویه ای دیگر از زندگانی بشریت سخن بگویم و موهای تنم از هراس و ترس  سیخ نشوند. ارامش انسانی را که حق هر موجودی است داشته باشم.
غم نان و نمک غصبی حاکمان را نخورم و برایش همه هستی ام را گذاشتم. دار و ندارم را به پای این سفر طولانی گذاشتم و امید بستم که روزی روزگاری مامنی بگیرم و از امنیت جانی و فکری برای خود و خانواده ام برخوردار شوم. به ترکیه پناه آوردم همانجا که ضعیفترین ها بلحاظ مالی و توانائی پناه میبرند.سالها انتظار برای انتقال به کشور سوم را هم علیرغم شرایط تاسف آور شهر وان تحمل و بر گرده خود حس کردم. دست طبیعت ( زلزله ) هم در امتداد نیازها و آرزوهای پلید جمهوری ستمکار اسلامی با آغاز فصل سرما, خانه مان را به باد نیستی داد و امروز  و در پی زلزله هفت و 2 ریشتری آواره شهرهای دیگر شده ایم. شهرهائی که نه پناهی داریم و نه امنیتی و گاها در تهیه نان شب خود نیز ناتوان میمانیم. تصاویر بسیار و گویائی در این زمینه و تا کنون منتشر شده است. میگویند تصاویر گویا تر از هر کلامی هستند.
بخشی از آنها را در کنار این مطلب می بینید
پناهندگان زلزله زده شهر وان - ترکیه بار دیگر از تمامی نهادها و سازمان مدافع حقوق بشر و انسانهای که نگران وضعیت این عزیزان هستند درخواست دارد ضمن حمایت از پناهندگان زلزله زده به سازمان ملل و دفتر این نهاد در ترکیه اعتراض کنید.
ما فعالین سیاسی – هنرمندان و اهل ادب و خرد اعتراض شدید خود را به دولت ترکیه برای بی توجهی  به نابسامانی های موجود درمورد پناهندگان ایرانی اعلام میداریم.
افراد:
اکبر حاج بابائی
کامبیز شبانکاره
نرگس غفاری
علی یحیی پور سل تی تی
فرخ قهرمانی
شهلا عبقری
سیاوش عبقری
مجید بیدار
سعید آرمان
فاطمه طباطبائی
حسن نایب هاشم
شهلا صفائی
ی صفائی
پرویز داورپناه
غلام حسین عسگری
مینو همیلی
آروین راستین
بهروز خباز
محمود خلیلی
پروانه قاسمی
فرهاد شعبانی
جابر کلیبی
اصغر نصرتی
برهان عظیمی
مرجان افتخاری
هوشنگ ديناروند
شکوه میرزادگی
یزدان خدابنده لو
ندا فرخ
مهرانگيز دابوئي
آرش زارع
جهان برجيان
البرز دماوندی
سهيلا ليندهورست
رويا ديناروند
داوود موزرمي
ميلا مسافر
رضا انزلي
نسترن چيت ساز
اسفندیار منفرد زاده
یوسف زرکار
سوسن شهبازی
پروین شکوهی
فرهاد مهدوی
پیروز زورچنگ
رضا بهبودی
کورش عرفانی
محمد تقی سید احمدی
حسن ماسالی
انور میرستاری
سارا حافظی صافی
نقی ریاحی لنگرودی
مهناز قزلو
نظام جلالی
ناهید باقری
فریدون منصوری
فرزاد سلطانزاده نادری
جهانگیر محبی
مسعود نوری جاوید
نیلوفر ریاحی لنگرودی
اکبر پوراحمدی
شاهین انزلی
ابراهیم آوخ
حسن حسام
فریبا ثابت
عباس منصوران
مجتبی نظری
تقی لنگرودی
پویان انصاری
عاطفه اقبال
جواد دادستان
تقی سلطانی
فرهنگ قاسمی
نادر ثانی
امین بیات
علی فرمانده
بصیر نصیبی
بهروز سورن
علی دروازه غاری
ح ریاحی
پروین ریاحی
حسین نقی پور
ندا نوآور
هیمن محمودی
جمشید صفاپور
بهرام چوبینه
شهاب شکوهی
نهادها و رسانه ها:
بنیاد اسماعیل خوئی
کميته دفاع از زندانيان سياسي ايران -برلن
انجمن جوانه - دانمارک
کانون ایران آزاد - کانون دفاع از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی - آلمان
Iran-Freedom - Gemeinschaft für Menschenrechte, Freiheit und Demokratie – Deutschland e.VIran-Freedom - Society to Support Human Rights, Freedom and Democracy - Germany
فذراسیون اروپرس
Federation Europerse
خبرنامه ملی ایرانیان
بنياد" کوشش براي استقرار دمکراسي و حقوق بشر در خاورميانه
سازمان سراسری پناهندگان ایرانی - بیمرز
سایت آینه روز
سایت دگرگونی
سایت خبری راه کارگر
کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای ازادی
سایت ریشه ها
رادیو آوا - هانور
رادیو ایر آوا
سایت احترام آزادی
کتابفروشی ملی ایرانیان
سایت بولتن
سایت پروانه قاسمی و جابر کلیبی
نهاد همبستگی نورد راین وست فالن مدافع حقوق بشر
سایت رنگین کمان
سایت حزب سوسیال دمکرات ایران
وبلاگ علی فرمانده
نشریه سینمای آزاد
کانون فرهنگی پیوند
سایت شکوه میرزادگی
سایت کورش عرفانی
کمیته دفاع از آزادی برابری در ایران – وین
جامعه رنگین کمان
سایت لجور
وبلاگ اندیشه نوین
ساین بیانی
سایت راه کارگر خبری
سایت بنیاد کوشش
سایت اطلاعات نت
سایت اشتراک
سایت گزارشگران
وبلاگ خبری گزارشگران
دانشجو آنلاین
وبلاگ نی لبک هائی که انسان را سرودند
سایت بیمرز
انجمن ایرانیان - دانمارک
 آدرس برای اعلام حمایت
سایت گزارشگران
رونوشت به مراکز خبری و نهادهای بین الملی بویژه در کشور ترکیه
لینک کمپین:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر