۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

فراخوان گزارشگران: من هم پناهنده بودم!




من از هراس از دست دادن جانم به دیار غربت پناه آورده ام. من از ستمی که هر روزه و هر لحظه بر دوشم روا می شد به دیار غربت آمدم. من از جنس شما اقایان و خانمهای عزیز هستم که از دیاری پر مخاطره و سراسر سرکوب به اینجا روانه شده ام.
غم نان نداشتم اما غم جان داشتم. از همینرو پناهنده سیاسی نام گرفتم. هوای تازه میخواستم. میخواستم هر گاه, صبحگاه که چشمانم را باز میکنم شبح دستگیری, شکنجه و ارعاب و مرگ را بر بالینم حس نکنم. طعم دردناک وهولناک سلولهای انفرادی و شکنجه را دوباره و چندباره مزمزه نکنم. خانواده ام, عزیزانم را از مهلکه بیرون آورده و نجات دهم. بتوانم در زاویه ای دیگر از زندگانی بشریت سخن بگویم و موهای تنم از هراس و ترس  سیخ نشوند. ارامش انسانی را که حق هر موجودی است داشته باشم.
غم نان و نمک را نخورم و برایش همه هستی ام را گذاشتم. دار و ندارم را به پای این سفر طولانی گذاشتم و امید بستم که روزی روزگاری مامنی بگیرم و از امنیت جانی و فکری برای خود و خانواده ام برخوردار شوم. به ترکیه پناه آوردم همانجا که ضعیفترین ها بلحاظ مالی و توانائی پناه میبرند.سالها انتظار برای انتقال به کشور سوم را هم علیرغم شرایط تاسف آور شهر وان تحمل و بر گرده خود حس کردم. دست طبیعت ( زلزله ) هم در امتداد نیازها و آرزوهای پلید جمهوری ستمکار اسلامی با آغاز فصل سرما, خانه مان را به باد نیستی داد و امروز  و در پی زلزله هفت و 2 ریشتری آواره شهرهای دیگر شده ایم. شهرهائی که نه پناهی داریم و نه امنیتی و گاها در تهیه نان شب خود نیز ناتوان میمانیم. تصاویر بسیار و گویائی در این زمینه و تا کنون منتشر شده است. میگویند تصاویر گویا تر از هر کلامی هستند.
بخشی از آنها را در کنار این مطلب می بینید
پناهندگان زلزله زده شهر وان - ترکیه بار دیگر از تمامی نهادها و سازمان مدافع حقوق بشر و انسانهای که نگران وضعیت این عزیزان هستند درخواست دارد ضمن حمایت از پناهندگان زلزله زده به سازمان ملل و دفتر این نهاد در ترکیه اعتراض کنید.
ما فعالین سیاسی – هنرمندان و اهل ادب و خرد اعتراض شدید خود را به دولت ترکیه برای بی توجهی  به نابسامانی های موجود درمورد پناهندگان ایرانی اعلام میداریم.

بهروز سورن
علی دروازه غاری
ح ریاحی
پروین ریاحی
حسین نقی پور
ندا نوآور
هیمن محمودی
جمشید صفاپور
بهرام چوبینه
شهاب شکوهی
کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای ازادی
کمیته دفاع از آزادی برابری در ایران – وین
سایت اشتراک
سایت گزارشگران
وبلاگ خبری گزارشگران
 آدرس برای اعلام حمایت

سایت گزارشگران
رونوشت به مراکز خبری و نهادهای بین الملی بویژه در کشور ترکیه

لینک کمپین:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر