۱۳۹۱ مهر ۶, پنجشنبه

پاسخ احمدی نژاد به پرسش خبرنگار بی بی سی : "گاو خوردند"


روز دوشنبه در جریان سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، خبرنگار بی بی سی   سعی کرد از او درباره تذکر یک نماینده مجلس ایران در مورد تقاضای ویزا برای ۱۶۰ همراه و هزینه های این سفر از او سوال کند.
آقای بهمن کلباسی از جایگاه خبرنگاران در کنار در ورود هیأت های نمایندگی به سازمان ملل از او پرسید چرا ۱۶۰ نفر را در این سفر با خود همراه کرده است، واکنشش به تذکر نمایندگان مجلس چیست و هزینه سفرش چقدر بوده است؟ او لحظه ای مکث کرد... برای خبرنگاران دست تکان داد و بعد به حرکت خود ادامه داد. چند متر جلوتر برگشت و در جواب آقای کلباسی حرفی زد که به خاطر فاصله چند متری بین او و جایگاه خبرنگاران خیلی مفهموم نبود.
حدود دو ساعت پس از پخش ویدیوی این صحنه از بی‌بی‌سی، تعدادی از کاربران و بینندگان در شبکه های اجتماعی و در تماس مستقیم پرسیدند که آیا  احمدی نژاد در پاسخ آقای بهمنی عبارتی زشت به کار برده است یا نه?

تویت ها و کامنت های فیس بوکی به صورت تصاعدی افزایش یافت. حتی دو خبرنگار رسانه های فارسی زبان دیگر هم تماس گرفتند و می خواستند ببینند که آیا ایشان هم آنچه آنها در ویدیو می شنوند در هنگام ضبط شنیده اند یا نه. یکی از آنها را پای تلفن نگه داشت و نسخه اصلی ویدیو را شاید ۲۰ بار شنید و به او گفت من چنین چیزی نمی شنوم و حس می کنم آقای احمدی نژاد می گوید: «اوه اوه , گاو خوردند».
بلافاصله همان نسخه اصلی ویدیو را روی یوتوب گذاشت و این توضیح را داد که حس من این است که گفته: «اوه اوه, گاو خوردند» ولی واقعا تشخیص قطعی دادن مشکل است.
ساعت ۶ صبح (به وقت نیویورک) که بیدار شد ماجرا به یک سونامی تمام عیار تبدیل شده بود. خوشبختانه همکارانش در لندن ویدیو شبکه دیگری که با زاویه متفاوت از  احمدی نژاد فیلم گرفته را پیدا کرده اند که شک و تردید ها را برطرف می کند. احمدی نژاد در پاسخ به ایشان می گوید: «جدی می گی؟ اوه اوه , گاو خوردند».

حالا احمدی نژاد چرا گفت گاو خوردند علتش این است که همانطور که می دانید ما چنین اصطلاحی را در فارسی داریم و وقتی کسی می گوید گاو خوردم یعنی اندازه یک گاو خیلی غذا خوردم و وقتی آدم خیلی غذا می خوره بی حوصله می شود و به هر چیزی ایراد می گیرد و بنابراین نمایندگان مجلس منظور خاصی نداشتند و در واقع احمدی نژاد منظورش این بوده که با بیان یک اصطلاح کوتاه پاسخ جامعی مثل همیشه داده باشند مانند اینکه گفتند بابا اون ممه رو لولو برد!!!باباجون آبو بریز همونجا که می سوزه!!!!!!!!!

البته حس من هم به من می گه چون همانطور که می دانید وقتی آدم جمله ای را آنطور که هست نمی خواهد بشنود یا می خواهد بزند زیرش از حسش کمک می گیره و برای همین آقای کلباسی از حسش کمک می گیرد تا اگر شنونده ها قانع نشدند و به گوششان بیشتر از حس آقای کلباسی اطمینان داشتند بگوید که حس ما این را می گوید حال هر چه گوش شما شنیده است را چه کنم?
البته بی بی سی فارسی در یک نوشته دیگر تلاش کرد عوض کردن حرف و گزارش خودش را گردن کاربران اینترنت بیندازد و در مطلبی نوشت : وقتی کاربران شبکه‌های اجتماعی تصور کردند رئیس جمهور "فحش داده" 

پای نوشت : این نوشته طنز انتقادی می باشد و برای خواندن اصل نوشته آقای  بهمن کلباسی لطفا به صفحه بی بی سی مراجعه کنید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر