۱۳۹۰ بهمن ۱۶, یکشنبه

دولت‌هاي بي ليِاقت اروپا عامل مرگ چند صد بی‌ خانمان در سرمای زمستان هستند

دولتهايي اروپايي كه دم از منشور حقوق بشر ميزنند و بودجه هاي هنگفتي براي تسليحات نظامي اختصاص ميدهند ، وجود حدود سه میلیون بی‌سرپناه در اروپا و مرگ حدود 280  نفر در سرمای زمستان را چگونه توصيف مينمايند؟ ايا اين جنایت علیه بشریت نيست؟
" بر اساس معاهده رم  جنایات علیه بشریت شامل جنایاتی می‌شود که شان انسان را کاسته و مقام و منزلت انسانی را پایمال می‌کنند"  
بنابر این به نظر من وجود بی‌ خانمان‌ها و عدم اختصاص بودجه برای رفع این مشکل نیز خود جنایت علیه بشریت است چرا که اینگونه زندگی‌ , شان انسان را کاسته و مقام و منزلت انسانی را پایمال می‌کند.
 درمصداق جنایت بر علیه بشریت آمده است که " دیگر اعمال غیر انسانی که منجر به صدمات و لطمات غیر قابل جبران و جدی بر جسم، ذهن و یا سلامتی افراد گردد " 
به نظر من مجبور بودن انسان‌ها برای خوابیدن در خیابان و نداشتن خانه و وجود فقری که عامل آن باشد و عدم توجه دولت‌ها برای حل ریشه ای‌ آن یک عمل غیر انسانی است که منجر به صدمات و لطمات غیر قابل جبران و جدی بر جسم، ذهن و یا سلامتی افراد مي گردد.
  

به گفته ایرو نیوز: 
 02.02.2012
"سرمای شدید اروپا  در برخی مناطق با منفی ۳۰ درجه سانتیگراد زندگی بی‌خانمان‌ها را با تهدید جدی روبرو کرده است.
در پی موج یخبندان در اروپا بیش از یکصد نفر از بی‌خانمان‌ها جان خود را از دست دادند.
در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، لهستان بیشترین آسیب را دیده است. هر ساعت بر تعداد قربانیان سرما افزوده می‌شود و هنوز برای بی‌خانمان‌ها در اروپا سرپناه کافی وجود ندارد.
..........
سرما هر چه شدید‌تر می‌شود، تعداد بیشتری از فقرا و بی‌خانمان‌ها را قربانی می‌گیرد.
با بحران اقتصادی، ۶ میلیون فرصت شغلی در اروپا از دست رفت. برآورد‌ها حاکی از آن است که در سال جاری ۲۵ درصد اروپایی‌ها در معرض فقر هستند. گرچه آمار دقیقی در دست نیست اما در حدود سه میلیون بی‌سرپناه در اروپا وجود دارند، پدیده‌ای که صرف نظر از شرایط اقتصادی، تمام کشور‌ها با آن دست به گریبان‌اند از جمله فرانسه که سهم آن بیش از دیگر کشورهای اروپایی است.
در یونان طی دو سال گذشته ۲۵ درصد بر تعداد بی‌سرپناهان افزوده شده و رقم آن به ۲۰ هزار نفر رسیده است.........."

   03.02.2012

 ....... میان سه تا چهار هزار بی خانمان در خیابانهای بروکسل گذران عمر می کنند.......
یک مدد کار می گوید:
“اینها اغلب مشاغل کم درآمد داشته اند که برای پرداخت اجاره خانه پانصد یورویی در بروکسل کافی نبوده است و ناگزیر به خیابانها پناه برده اند”..........

 05.02.2012

...... در اوکراین شمار قربانیان سرما به بیش از ۱۰۰ نفر رسید و نزدیک ۱۶۰۰ نفر نیز به دلیل عوارض سرمای شدید در بیمارستان بستری شده‌اند.....

04.02.2012


برف سنگین و سرمای شدید اروپا با گرفتن جان101 تن بیشترین تلفات را در اوکراین برجای گذاشته است. در لیتونی و لیتوانی دما به منهای 30 درجه سانتیگراد رسیده است و سرمای کم سابق در رومانی و بلغارستان 35 قربانی گرفته است.
در شمال اسلوواکی درجه هوا به منهای 37 درجه است، صربستان با کشته شدن 6 نفر، در 19 ناحیه وضعیت اضطراری اعلام کرده است و برودت بوسنی کم از صربستان نیست..........روزهای سخت و سرد و دشوار مثل هر زمستان دیگر رخت خواهد بست اما تا بهار از راه رسد، آنان که شبی راحت را سر نخواهد کرد بیخانمان گوشه و کنار قاره سبزند چرا که اولین قربانیان سرمای شدید زمستان آنان هستند.

03.02.2012


در ورشو پایتخت  لهستان ، تاکنون 29 نفر بر اثر سرما جان خود را از دست داده اند......... اغلب کسانی که بر اثر سرما درگذشته اند بی خانمانهایی بوده اند که جسدشان در خیابان پیدا شده است.
.......در ماه گذشته میلادی در روسیه مرگ 64 نفر بر اثر سرما ثبت شده است.
...........
03.02.2012



..........خیابانهای کی‌یف، پایتخت اوکراین، خوابگاه حدود دوازده هزار بی خانمان است.

03.02.2012


شمار جان باختگان سرمای شدید در اروپا افزایش یافت. تاکنون دست کم ۱۲۰ نفر در سرمای زمستان در کشورهای مختلف این قاره از پا درآمده‌اند. اکثر این افراد بی خانمان بوده‌اند.
در شرق اروپا سرما شدید‌تر است. بنا بر اعلام وزارت کشور لهستان در ورشو پایتخت آن، تاکنون ۲۹ نفر در سرمای این کشور جان باخته‌اند........"