۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

ضرورت حضور در تظاهرات ضد اکتا در کلن روز شنبه 25 فوریه



در اعتراض به امضای موافقتنامه اکتا، پیمان مبارزه با کپی برداری غیرمجاز در اینترنت , فعالان و منتقدان «اکتا» تا کنون صدها تظاهرات بر علیه آن در اروپا برگزار کرده اند. پیمان جدید موسوم به «اکتا» در زمینۀ حقوق پدید آورندۀ اثر (کپی رایت) در شبکه، آزادی‌های اینترنتی را محدود می‌کند. این پیمان باعث محدودیت آزادی بیان از راه سانسور اینترنتی و تشدید نظارت حکومتی بر اینترنت شود. 
 فعالان، هدف موافقتنامه اکتا را تنها حفظ حقوق خالق اثرنمی دانند. منتقدان می گویند اکتا کاربران را تحت نظارت قرار داده و آزادی‌های مدنی و اینترنتی را به شدت محدود می کند و تولید و عرضه برخی از دارو‌ها نیز با مانع رو به رو شود و این خطری بزرگ برای شهروندان اروپایی است.
 فعالان ضد اکتا می گویند طرح این موافقتنامه در سه سال گذشته توسط 39 کشور و در خفا ریخته شده است و مذاکره گران آن منتخب مردم نیستند و این توافقنامه تنها از سوی دولتمردان اتخاذ شده و مردم در این انتخاب نقشی نداشته‌اند.
تا کنون  اعتراض فعالان ضد آکتا  با سازماندهی تظاهراتی گسترده در لهستان  , جمهوری چک وبلغارستان،دولت های خود را به عقب نشینی از این موافقتنامه ملزم کرده اند.


 علاوه بر بسیاری از کشورهای اروپایی، تاکنون  استرالیا، ژاپن، کانادا، مراکش، نیوزیلند، سنگاپور، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا از جمله امضاکنندگان این پیمان بوده‌اند.
 مذاکرات دولتها درباره این پیمان در آمریکا و اتحادیه اروپا به طور سری در جریان بوده است و این امر باعث بروز انتقاداتی درباره آن شده است.
 کمیسیون اتحادیه اروپا موافقتنامه اکتا را امضاء اما پارلمان اتحادیه تایید آن را به تابستان موکول کرده است.


 فعالان و منتقدان «اکتا» در کلن آلمان قصد دارند روز شنبه 25 فوریه تظاهراتی را از ساعت 14.00 تا 17.00 برگزارکنند.


صفحه فیس بوکی سازماندهی تضاهرات ضد اکتا در کلن ( اینجا )
صفحه فیس بوک اکتا کلن ( اینجا )
    • Samstag, 25. Februar 2012
    • 14:00 bis 17:00




  •  Köln, Roncalliplatz = Domplatte

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر