۱۳۹۰ آذر ۲۲, سه‌شنبه

صدها عکس از فاشیستهای آلمان در تظاهراتهای اخیر در 5 شهر


280 عکس (http://imgur.com/a/UvoLw/noscript ) که عمدتا از فاشیستهای آلمان - کلن در تاریخ 10/12/2011 است و چند عکس از ضد فاشیستها است که عکس آنها با نقاب گای فاکس پوشانده شده است.


صدها عکس (http://lfa.blogsport.de/) که عمدتا از فاشیستهای آلمان در شهر کلن 10/12/2011  , شهر رماگن 19/11/2011 , شهر هام 01/10/2011 , شهر هرتن 17/09/2011 , شهر دورتموند 03/09/2011 است و چند عکس از ضد فاشیستها است که عکس آنها با نقاب گای فاکس پوشانده شده است.

گزارشی از تظاهرات ضد فاشیست 10/12/2011 در کلن




امروز شنبه 10/12/2011 ساعت 10.00 صبح  نیروهای ضد فاشیست در مقابل اداره پست کلن-کالک تجمع کردند تا از تظاهرات فاشیستها در مسیر اعلام شده جلوگیری کنند.

پلیس تمامی خیابانهای منتهی به مسیرتظاهرات فاشیستها را مسدود کرده بود. پس از مدتی تعداد پلیس های اطراف ما بیشتر شد و هر لحظه احتمال آن می رفت که پلیس اطراف ما را ببندد و به همین علت شروع به پراکنده شدن در خیابانهای اطراف منتهی به مسیر تظاهرات فاشیستها کردیم و گروهی نیز تصمیم گرفتند که به قسمتی از شهر رفته و با قطار به سمت مسیر حرکت فاشیستها در ایستگاه قطار بروند و در وسط راه پیاده بشوند که به علت پراکنده شدن ما در دو قسمت شهر نمی شد که ارزیابی درستی از تعداد تخمینی تظاهرکنندگان فاشیست و ضد فاشیست و تعداد پلیس داشته باشیم و یا خبری از تعداد بازداشتی های احتمالی داشته باشیم . به علت پراکنده شدن ما هلی کوپتر پلیس تمام وقت بر بالای سر ما بود تا بتواند حرکت و جابجائی ما را کنترل کند . من و یک نفر دیگر از مسیری که پلیس بشدت کنترل می کرد توانستیم با کمی خرید در مسیر از وسط پلیس عبور کنیم ولی فاشیستها که قرار بود با قطار بیایند هنوز نرسیده بودند. پلیس حتی مسیر عبور اتوبوس را بسته بود و اتوبوسی نمی آمد که بتوانیم از آن استفاده کنیم.در هر خیابانی که منتهی به پیاده شدن فاشیستها از قطار بود آنتی فاشیستها تجمع کرده بودند. در خیابان روبروئی محل پیاده شدن مسافرین از قطار که ما تجمع کرده بودیم مردم محل از درون ساختمانهای خود از ما حمایت می کردند.یکی از آنها بلندگو موزیک حود را در پنجره گذاشت و دیگری بر روی پتوی سفید خود شعار ضد فاشیستی نوشت و از پنجره آویزان کرد و در طبقات بالاتر از درون پنجره شعار ضد فاشیستی می دادند و ما را از آمدن فاشیستها و مسیر حرکت آنها  آگاه کردند. در این تظاهرات پرچمهای گروهای مختلفی مانند آنارشیستها, آتانومها, گروه های ضد فاشیستی , حزب سبزهای آلمان,  حزب مائویستی از ترکیه, سازمان جوانان حزب چپ آلمان , حزب کمونیست آلمان , حزب تروتسکیست آلترناتیو سوسیالیستی و....دیده می شد.





فراخوان به تظاهرات ضد فاشیسم ,راسیسم و سازمان امنیت در روز شنبه 17/12/2011



برای روز شنبه 17/12/2011 ساعت 15.00 در کلن - مولهایم  فراخوان تظاهرات علیه فاشیسم ,راسیسم و سازمان امنیت داخلی  آلمان (نهاد حراست از قانون اساسی Verfassungsschutz)
داده شده است.
  
Antifaschistische Demonstration am 17. Dezember 2011, 15:00 Uhr in Köln-Mülheim


برای خواندن متن آلمانی فراخوان می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

17.12. Demo gegen Faschismus, Rassismus und Verfassungsschutz


۲ نظر:

  1. جریان چیه ؟ برای برگذاری تضاهرات نباید از شهرداری اجازه گرفت ؟ فاشیستها اجازه دارند یا ضد فاشیستها؟ البته این فقط سوال امیدوارم باز سو تفاهم نشه.

    پاسخحذف
  2. سلام دوست عزیز, برای تظاهرات معمولا باید از پلیس اجازه گرفت اما بدون هماهنگی قبلی با پلیس هم که یکدفعه موضوع مهمی رخ داده باشد می توان به خیابان رفت و همان موقع به پلیس زنگ زد و اطلاع داد.برای تظاهرات هر کسی می تواند اجازه بکیرد و اجازه تظاهرات را یکنفر می گیرد و اگر اتفاق خاصی در تظاهرات بیفتد پلیس از آن یکنفر نیز می تواند شکایت کند.
    جریانات فاشیستی نیز هنوز اجازه تظاهرات دارند و غیر قانونی نشدند.
    با سپاس

    پاسخحذف