گروه ناظرین حقوق بشر در گزارش خود در سال 2012 اعلام کرد از هر ده زن افغان 9 زن حداقل یک بار در عمر خویش مورد آزار و اذیت فیزیکی و سکسی و روانی واقع شده است.در روستای قیمچوک در شمال کابل یک زن جوان 22 ساله به جرم زنا توسط شلیک 9 گلوله در خیابان به قتل رسید. طالبان با ادعای اینکه این زن با دو افسر طالبانی رابطه نامشروع داشته است او را اعدام کرد. گفتنی است که دو افسر مذکور نیز به قتل رسیده اند. پیش از اعدام خیابانی این زن نگون بخت، دادگاهی نمایشی برگزار شده بود و پس از برگزاری دادگاه حکم آن در کمتر از یک ساعت به اجرا گذاشته شده است. اجرای حکم اعدام با فریادهای الله اکبر حاضرین در صحنه همراه بود. یک نفر دیگر هم در صحنه قتل این افراد کشته شده، اما هنوز مشخص نیست که او به چه دلیلی کشته شده است. سال گذشته در ماه آپریل نیز ویدئو وحشتناکی در سایتها منتشر شد که یک نوجوان طالبان در افغانستان با شعار الله اکبر سر یک انسان بی گناه را می برید و این جنایت جدید اسلامگرایان و کشتن این دختر جوان بی گناه در امتداد یک خط فکری اسلامی است که به اشکال مختلف خود را نشان می دهد بنابراین بار دیگر نگاهی می اندازیم به مطلبی که سال گذشته نوشتم.
سر بریدن وحشیانه یک انسان توسط یک نوجوان افراطی مسلمان طالبانی را محکوم می کنم.چه کسی می تواند شاهد این وحشگیری باشد و آن را محکوم نکند و سکوت کند ؟ چه کسی می تواند ویدئوی سربریدن با کارد توسط طلبه کرام را ببیند و وجودش به لرزه در نیاید.؟ آیا خشونت مذهبیون افراطی را پایانی خواهد بود؟ آیا تئورسین های مذهبی نباید پاسخگو باشند ؟ آیا مذهبیون غیر افراطی نباید چنین اعمالی را محکوم کنند ؟ آیا علمای دین اگر مخالفند نباید آن را محکوم کنند ؟ چه عوامل تربیتی و اعتقادی باعث می شود یک نوجوان این چنین قصی القلب باشد ؟ آیا این نوجوان و همکاران طالبانی اش بیمار روانی نیستند؟ آیا بین فرهنگ اسلامی سربریدن گوسفند بیچاره که وحشیانه سر آن بریده می شود با سر بریدن انسان توسط همان مسلمانان رابطه ای نیست؟ وقتی به ویدئو نگاه کنید متوجه می شوید که این نوجوان جنایتکار مانند گوسفند سر می برد و انگار نه انگار که دارد سر یک انسان را می برد. به هر حال از چند حال خارج نیست ، یا اینکه دفعه اولش نیست وقبلاً هم اینکار را انجام داده است یا اینکه در سر بریدن گوسفند تجربه دارد یا اینکه بار ها شاهد سر بریدن انسانها بوده است. آیا بین قوانین رجم ، صلب ، دست و پا بریدن و چشم درآوردن، سنگسار و پرتاب از کوه ، اعدام در ملا عام که توسط جمهوری اسلامی اجرا شده و می شود رابطه ای با سربریدن توسط طالبان نیست؟ آیا رابطه ای بین سر بریدن با شعار الله اکبر و پرتاب دانشجویان از طبقه بالای ساختمان به پائین در تیر 1378 توسط شمارى از لباس شخصی ها با ذكر «مولاى ما حسين، اين هديه را از ما بپذير» ، نیست؟ آیا رابطه ای بین تجاوز به دختران در زندان ، قبل از اعدام با این جنایت نیست ؟ چرا آغا محمد خان قاجار منارهای از کلههای ششصد تن از مخالفین خود در قلعه بم برافراشت؟ سرچشمه این تفکر سر بریدن از کجا است؟ آیا رابطه ای بین اسید پاشی با شعار یا روسری یا توسری و اسید پاشی بر روی دختران در افغانستان نیست ؟آیا بین قمه زدن و سر بریدن رابطه ای نیست ؟ آیا رابطه ای بین کشتار هزاران زندانی سیاسی در سال 60 و 67 با اینگونه جنایات نیست؟ آیا رابطه ای بین تواب سازی توسط جمهوری اسلامی در زندانها با این جنایات نیست؟ آیا رابطه ای بین انگیزه های اعتقادی سربریدن توسط طالبان با قتلهاي زنجيره ای كرمان، که همه عاملان پرونده قتلها از اعضاء پايگاه بسيج مسجد آقا غلامعلي مسجد ارگ كرمان بوده و در زمان ارتكاب قتلها كارت شناسايي بسيج داشتهاند و متهمان انگيزه خود را از ارتكاب آدمربايي و قتل، مبارزه با مفاسد اجتماعي و تحت تاثیرسخنراني آيتالله مصباح بوده اند و پيش از كشتن قربانيان استخاره ميكردند نیست ؟http://akhbar.gooya.com/politics/archives/2003/10/000367print.php
در دینی که امامش علی با شمشیرش خون میریزد و دادخواه میشود و امام زمانش میخواهد تا زیر شکم اسبش خون فرا گیرد و بالاخره الهش جبار میشود, , خوب بهتر از این نمیشود
در دینی که امامش علی با شمشیرش خون میریزد و دادخواه میشود و امام زمانش میخواهد تا زیر شکم اسبش خون فرا گیرد و بالاخره الهش جبار میشود, , خوب بهتر از این نمیشود
پاسخحذف