۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

ممنوع شدن حضور مهاجران افغان در استان مازندران غیر انسانی و حرکتی است فاشیستی


بسیاری از افغان‌هایی که در ایرانند دارای مجوز اقامت و کار هستند و همین مسئله جواز لازم برای حضور و فعالیت آنها در همه شهرها قلمداد می‌شود. ممنوعیت حضور افغان‌ها در برخی از مراکز گردشگری ایران غیر انسانی و فاشیستی است.جمهوری فاشیستی اسلامی با کمال وقاحت اعلام می کند که دامادهای افغان در ازدواج های غیرقانونی نیز باید دست همسران ایرانی خود را گرفته و از مازندران خارج شوند و تمام اتباع افغان تا تاریخ 30 خرداد امسال فرصت حضور در مازندران را دارند، این قانون برای تمامی افغان‌های مجرد، متاهل، دارای مجوز ,غیرمجوز  و حتی دارای گذرنامه می باشد.
باید به شفیعی یادآوری کرد که حضور افغان‌ها برای مازندران یک تهدید به شمار نمی‌رود بلکه وجود امثال افرادی فاشیست مثل شما و خود جمهوری فاشیستی اسلامی برای مازنداران و همه ایران یک تهدید جدی است و هیچ کس به اندازه خود جمهوری اسلامی به گردش پذیری مازندران و در کل ایران به آن لطمه نمی زند. از تیر ماه امسال، سکونت و تردد اتباع افغانستان در مازندران ممنوع است و از این تاریخ، تمام مدارک اقامتی و هویتی این افراد بی‌اعتبار می‌شود و چرا باید کسانی که دارای مدارک اقامتی و هویتی هستند مدارکشان بی اعتبار شود ?ممنوع کردن سکونت و تردد شهروندان افغان و اجبار کردن آنها به رفتن از خانه و کاشانه خود کاملا غیر انسانی است و برخلاف موازین اولیه حقوق بشراست و نمی توان کسی را اجبار کرد که محل زندگی و دوستان و آشنایان خود را از سر اجبار ترک بگوید و مجبور به مهاجرت شود.هر انسانی حق دارد که خودش آزادانه محل زندگی خود را انتخاب کند.
هرگونه خدمات‌رسانی به این شهروندان افغان را جرم محسوب کردن و تهدید متخلفان به  برخورد شدید قانون نیز, غیرانسانی است.
  حضور اتباع افغانستان در ۱۰ شهر ساحلی مازندران از سال ۱۳۸۶ ممنوع بوده است که باید سکوت دولت افغانستان در این باره را نیز محکوم کرد.
در سال گذشته، بیش از سه هزار و ۴۰ نفر از اتباع افغانستان در استان مازندران بازداشت و به کشورشان انتقال داده شده‌اند که چنین اقداماتی را باید محکوم کرد.
امیدوارم تمامی انسانها به اینگونه اقدامات فاشیستی جمهوری اسلامی اعتراض کنند و ایرانی ها و افغان ها مشترکا با استفاده از سایتها ,وبلاگ ها ,فیس بوک ,فریند فید, تویتر, گوگل پلاس و.....وسیعا اعتراض کنند و تظاهرات و آکسیونهای اعتراضی را مشترکا سازماندهی کنند و به مراکز حقوق بشری مراجعه کنند و با ترجمه چنین اخباری به زبانهای مختلف افکار عمومی جهانی را از چنین برخوردهای فاشیستی و غیر انسانی جمهوری اسلامی آگاه سازیم.
 "  مازندران به‌عنوان شهر ممنوع برای حضور اتباع مجاز و غیرمجاز افغان مشخص شده است و تمام اتباع افغان تا تاریخ 30 خرداد امسال فرصت حضور در مازندران را دارند، این قانون برای تمامی افغان‌های مجرد، متاهل، دارای مجوز ,غیرمجوز  و حتی دارای گذرنامه می باشد.
سید تقی شفیعی با اشاره به اینکه امروز یک گروه دامادهای تحمیلی ناشی از ازدواج غیرقانونی با دختران ایرانی با افغان ها تشکیل شده است، یادآور شد: تعدادی از این ازدواج‌ها شرعی و برخی نیز قانونی است.
وی افزود: تاکنون هزار ازدواج شرعی دختران مازندرانی با اتباع خارجی ثبت شده است.
شفیعی با اعلام اینکه این دامادها نیز باید دست همسران خود را گرفته و از مازندران خارج شوند، بیان کرد: گروهی که ازدواج قانونی کردند در این طرح قرار ندارند.
وی با اشاره به اینکه قانون نیروی انتظامی را ملزم کرده‌ است که نسبت به دستگیری و اخراج این اتباع از مازندران اقدام کند، افزود: همه موظف به اجرای این قانون و پاکسازی استان از این اتباع هستیم.
شفیعی با بیان اینکه این مصوبه یک فرصت طلایی برای مازندران در راستای پاکسازی استان از اتباع بیگانه است، گفت: امروز دیگر حضور افغان‌ها برای مازندران یک تهدید به شمار می‌رود.
وی با اعلام اینکه نباید اجازه داد گروهی در راستای تغییر فرهنگ استان تلاش کنند، گفت: مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن نمی‌تواند حضور این اتباع را بپذیرد."


 خلاصه خبر از بی بی سی فارسی :
"هادی ابراهیمی، معاون سیاسی-امنیتی استاندار مازندران گزارش داده است که از تیر ماه امسال، سکونت و تردد اتباع افغانستان در مازندران ممنوع است و از این تاریخ، تمام مدارک اقامتی و هویتی این افراد بی‌اعتبار می‌شود.
او همچنین هرگونه خدمات‌رسانی به این افراد را جرم خوانده و گفته است که با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
او گفت که در سال گذشته، بیش از سه هزار و ۴۰ نفر از اتباع افغانستان در استان مازندران بازداشت و به کشورشان انتقال داده شده‌اند.
معاون استاندار مازندران اضافه کرد که ممنوعیت حضور اتباع افغانستان در این استان، طبق مصوبه وزارت کشور اعمال می‌شود و حضور اتباع افغانستان در ۱۰ شهر ساحلی مازندران از سال ۱۳۸۶ ممنوع بوده است."

۳ نظر:

  1. هرچی بدبختی میکشیم از دست این افغانیها هست
    شعار دادن کار آسونی هست ولی واقعا هر کی باید تو مملکت خودش زندگی کنه
    اصلا آداب زندگی اونها با ایرانی جماعت متفاوته و هزارتا بدبختی واسه مردم ایران دارن.

    پاسخحذف
  2. هر انسانی حق دارد محل زندگی خودش را خودش انتخاب کند اما در کشور خود نه یک کشور دیگر که در ان هم بصورت قاچاق وارد شده اند

    پاسخحذف
  3. نه به تفکرات فاشیستی و کوته بینانه این دو ناشناس که البته تفکر و استدلال فاشیستی آنها کاملا آشناست و فاشیستهای هر کشوری اینچنین تفکرات فاشیستی خود را تبلیغ می کنند.
    پناهنده در هر کشوری به شکل قاچاق و غیر قانونی وارد می شود و نه قانونی, سپس از حق پناهندگی استفاده می کند و از حقوق برابر شهروندی استفاده می کند و در بسیاری از کشورها پس از چندسال تابعیت کشور محل اقامت خود را دریافت می کند و محل زندگی خودش را خودش انتخاب می کند مانند شهروندان همان کشور و می تواند در انتخابات کاندید شود و یا رای بدهد و هیچ محدودیتی برای مسافرت یا اقامت ندارد.
    هرچی بدبختی میکشیم از دست شما انسان های فاشیست و کوته نظر است.دست بردارید از انسان ستیزی

    پاسخحذف