۱۳۹۱ اردیبهشت ۳, یکشنبه

دفاع از مبارزات مردم بحرین با توجه به دخالتهای جمهوری اسلامی و عربستان




با توجه به دخالتهای جمهوری اسلامی آیا از مبارزات مردم بحرین و نیروهای غیر مذهبی آن می توانیم حمایت کنیم یا نه ?
دخالتهای عربستان و جمهوری اسلامی مسئله دفاع از مبارزات مردمی بحرین را بسیار پیچیده و بغرنج کرده است.
از سویی از مبارزات مردم خاورمیانه دفاع می کنیم و از سویی دیگر وقتی شاهد دخالتهای جمهوری اسلامی می شویم که هدفش ایجاد جمهوری اسلامی بحرین است به شک و تردید می افتیم که از مبارزات مردم بحرین که امکان دارد به جمهوری اسلامی دیگری ختم شود دفاع کنیم یا نه ?
در مورد سوریه چون رژیم جمهوری اسلامی از بشار اسد حمایت می کند با اینکه می دانیم جریانات اسلامی در آن بسیار قوی هستند ولی تکلیف خود را می دانیم و از مردم سوریه در مقابل رژیم جنایتکار بشار اسد حمایت می کنیم.
اگر در این شرایط نیروهای مترقی بین الملل از مبارزات مردم بحرین دفاع کنند و فقط جمهوری اسلامی نباشد که از آنان دفاع می کند آنگاه مردم بحرین  آلترناتیو های دیگری نیز در برابر خود خواهند داشت که در این شرایط سخت از آنها حمایت می کرده اند .از آنجا که حرکت مردم بحرین ضد دیکتاتوری است قابل حمایت می باشد هر چند که ممکن است در صورت موفقیت مانند دیگر کشورهای عربی خاورمیانه انقلابشان توسط اسلامگرایان حتی وابسته به جمهوری اسلامی مصادره شود پس بنابراین ما با روشنگری و حمایت از مردم بحرین بخصوص نیروهای غیر مذهبی می توانیم اینگونه نیروها را تقویت کنیم.
از طرفی دیگر عربستان و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیم آن دارند که این مبارزات مردم بحرین به نتیجه برسد و در کشورهای خودشان این حرکتها آغاز شود بنابراین از دولت کنونی بحرین و سرکوب مردم  حمایت می کنند همانطور که جمهوری اسلامی بیم آن دارد که سقوط بشار اسد باعث شود جنبش مبارزاتی مردم ایران باری دیگر شعله ور شود .

سایت دیگربان در خبری در اینباره نوشت :

حضور اعلام نشده «انقلابیون بحرین» در قم


سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» از سخنرانی مقتدی صدر امام جمعه کوفه و رهبر جریان صدر عراق در جمع گروهی از انقلابیون بحرین در شهر قم خبر داده است.
 «مشرق‌نیوز» زمان دقیق این سخنرانی را اعلام نکرده٬ اما نوشته که آقای صدر در سخنرانی خود از «انقلاب اسلامی» بحرین حمایت کرده است.
این برای نخستین‌بار است که یک رسانه محافظه‌کار از حضور مخالفان حاکم بحرین در ایران خبر می‌دهد.
تعداد و علت حضور این «انقلابیون» در ایران مشخص نیست٬ اما حضور آنها به روشنی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در سازماندهی مخالفان حاکم بحرین نقشی اساسی ایفا می‌کند.
دولت بحرین بار‌ها جمهوری اسلامی را به تحریک شیعیان بحرینی علیه حکومت خاندان آل خلیفه متهم کرده و خواستار پایان دادن به این دخالت‌ها شده است.
اکثریت مردم بحرین شیعه هستند و به طور سنتی روابط خوبی با ایران دارند، اما حکومت این کشور در اختیار اقلیت سنی مذهب مورد حمایت دولت عربستان سعودی است.
مقام‌های جمهوری اسلامی از آغاز اعتراض‌های ضد دولتی در بحرین خواستار به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض مخالفان شده و سرکوب دولتی مخالفان را محکوم کرده‌اند.
سال گذشته نیز  سایت محافظه‌کار «عماریون» در یادداشتی گزارش‌ها در مورد دخالت نظامی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان در امور داخلی بحرین را تائید کرده و خواستار گسترش این دخالت‌ها شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر