۱۳۹۱ فروردین ۲۰, یکشنبه

گزارش مراسم افتتاحیۀ پنجمین مجمع عمومی نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران



روز جمعه 06.04.2012 مراسم افتتاحیۀ پنجمین مجمع عمومی  نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران- خارج کشور با شرکت فعالین اروپایی نهادهای همبستگی در شهر کلن آلمان برگزار شد که روزهای شنبه و یکشنبه نهادهای خارج از اروپا در کانادا, استرالیا و آمریکا از طریق اینترنت در جلسه شرکت خواهند کرد .
روز جمعه درمراسم افتتاحیۀ پنجمین مجمع عمومی نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران مهمانانی از فعالین سیاسی چپ , کمونیست و آنارشیست شهر کلن  و فعالین سیاسی آلمان  از جمله مانند حزب مارکسیست - لنینیست آلمانMLPD
 و AGIF (آگیف ) فدراسیون کارگران مهاجر ترک در آلمان و
naturfreundehaus köln
و.....حضور داشتند.

ابتدا مراسم با شام شروع شد و سپس با سرود انترناسیونال آغاز گردید.
یکی از اعضای نهاد های همبستگی ضمن خوش آمدگوئی مطرح کرد که جشن امروز مقدمه ای است برای فردا که نشست سراسری سالانه نهاد های همبستگی برگزار می گردد.
بعد از آن پیام مهمانان خارجی خوانده شد که پیام حزب مارکسیست - لنینیست آلمان,  توسط مسئول استانی حزب قرائت شد.نماینده MLPD در رابطه با تهدید صلح جهانی صحبت کرد که راهکار آن را مقابله با سیاستهای امپریالیستی بویژه آمریکا و اسرائیل و همزمان مقابله با رژیم ایران و متحدینش یعنی روسیه و چین دانست .ایشان در صحبتهایشان سیاست ضد جنگ را منوط به حمایت از جنبش کارگری ایران دانست.
 از آنجایی که بسیاری از شرکت کنندگان از نهاد های همبستگی  کشورهای خارج از آلمان بودند بنابراین متن سخنرانی نماینده حزب بصورت فشرده به فارسی ترجمه گردید.
در ادامه برنامه کلیپ ویدئویی دیدنی در رابطه با زنان کارگر و مسائل جنبش کارگری ایران پخش گردید که این کلیپ ویدئو شماره 11 می باشد که ازمیان 21 ویدئویی است که تا کنون توسط نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران تهیه شده است.



  مراسم افتتاحیۀ در فضائی بسیار صمیمانه و انترناسیونال ادامه یافت و همچنین سرودهای انقلابی به زبان آلمانی ,فارسی, ترکی خوانده شد.شعری از برتولت برشت به زبان آلمانی و فارسی خوانده شد و شعری به ترکی در باره کشته شده گان انقلابی ترکیه خوانده شد.
در ادامه برنامه در سخن کوتاهی یکی از زندانیان سیاسی زمان شاه تاکید کرد که من به عنوان یک شاهد و کسی که در زندان شاه بوده است می خواهم خطاب به کسانی که می گویند زمان شاه شکنجه نبود تاکید کنم و بگویم که شکنجه بود و خیلی هم بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر