۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

چگونه از سه فعال فمینیست ضد پوتین حمایت کنیم





اسقف اعظم روسیه, اسقف کیریل ,که رهبر کلیسای ارتدوکس مسکو است و  یکی از حامیان راهیابی ولادیمیر پوتین به کاخ کرملین بود که اجرای موسیقی یک گروه هنرمند راک در کلیسا را بی احترامی به کلیسا خواند و این اقدام زنان فمنیست خشم اسقف اعظم کلیسای ارتودکس را برانگیخت و او خواهان تنبیه جدی این افراد شده است.
اعضای این گروه پانک که همه دختر هستند در ماه فوریه  بدون برنامه ریزی قبلی وارد کلیسایی شدند و در صحن کلیسا موسیقی  خود را اجرا کردند.
اعضای این گروه می گویند در اعتراض به حمایت اسقف اعظم روسیه از ولادیمیر پوتین دست به این کار زده بودند .
 اینک باری دیگر پیوند مردان خدا با خدایگان قدرت درصدد هستند که زنان منتقد و معترض را مانند دوران انگیزاسیون تنبیه جدی کنند . روز پنجشنبه، دادگاهی در مسکو، مدت حبس سه فعال فمینیست ضد پوتین را تمدید کرد.
این افراد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روسیه در حالی که صورتهای خود را پوشانده بودند و در اعتراض به نزدیکی کلیسا با دولت با ورود به کلیسای جامع مسکو، به رقص و آواز خوانی پرداختند.آنها آواز می خواندند “مادر خدا، پوتین را از قدرت برکنار کن”.این افراد ممکن است به 7 سال حبس محکوم شوند که اینک
یک همبستگی جهانی برای آزادی آنها شکل گرفته است و در چند شهر آکسیون اعتراضی برگزار شده است مانند آکسیونهای سراسری در 15 آپریل که در  ,برلین آلمان , مونیخ آلمان , سیدنی استرالیا, سنت پترزبورگ اوکراین ,پراگ  چک ,کراکو  لهستان  ومسکو روسیه 31 مارس ..... و در این وبسایت http://freepussyriot.org/  تظاهراتها و آکسیونهای حمایتی در سطح جهانی هماهنگ و اعلام می شود که از امروز تا کنون در 4 شهر اعلام تظاهرات شده است که امروز 20 آپریل در ملبورن استرالیا و 24 آپریل در لندن انگلیس و 27 آپریل در نیوکاسل انگلیس و 29 آپریل در هامبورگ آلمان خواهد بود.
منبع خبر ایرو نیوز 














هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر