۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

بهروز سورن: جهادگران اینترنتی یا تروریستهای دنیای مجازی


 مبارزه و محدود کردن رسانه های مخالفین و منتقدین جمهوری اسلامی مدتهاست که مشغله ذهنی مسئولان جمهوری اسلامی بوده است و از ریز و درشت در اهمیت این مقابله تبلیغاتی, فرهنگی و سیاسی گفته اند و نوشته اند. از خامنه ای گرفته تا وبلاگنویسان بسیجی, از طلبه های حوزه علمیه قم تا هکرهای رسمی و غیر رسمی رژیم در ایران و یا کشورهای منطقه, همه و همه حضور در این عرصه مجازی را با اهمیت دوچندان گوشزد کرده اند و برای راه اندازی این شبکه عنکبوتی و اخلال در امر اطلاع رسانی مخالفان رژیم خرمن خرمن از جیب مردم کشورمان خرج می کنند.
بودجه های مالی هنگفتی که به پای مبارزه با دشمنان و دفاع از امام وقت و حکومتیان تخصیص داده شده است و سهم خواهی نهادهای حافظ نظام, سبب شده است که سپاه و بسیج و پلیس و نهادهای دیگر جنبی و حتی شرکتهای خصوصی وابستگان به حکومت به این حوزه هجوم آورده و بخشی از آن را برای تامین نهادها و پرسنل خود طلب کنند و با هک کردن رسانه های منتقد پاداش مزدوری خود را دریافت کنند. از همینرو شاهد چند مرکزی بودن سرکوب در عرصه اینترنت هستیم.
سپاه پاسداران مرکز بررسی جرایم سازمان یافته وابسته به خود را تشکیل داده است. پلیس, فضای تولید و تبادل اطلاعات ( فتا ) با هدف مقابله با جرایم اینترنتی و حفاظت از اموال, منافع و اسرار ملی بر روی شبکه اینترنت را راه اندازی میکند و بسیج هم در اشکالی دیگر حوزه ها و اعضای خود را سازمان میدهد و ....
اینکه جمهوری اسلامی با پیدایش اینترنت سرکوب قلم و قلم زنان این عرصه را شروع کرده و از اعدام و شکنجه و زندانی کردن آنان کم نگذاشته, بر همگان روشن است و هم اکنون تعداد زیادی از وبلاگنویسان و فعالین اینترنتی در زندانهای رژیم بسر میبرند. شبح اعدام چندی از آنان در فضای زندانهای جمهوری اسلامی در گردش است و نگرانی هائی در عرصه بین المللی و نهادهای حقوق بشری ایجاد کرده است.
نامه های دردناک وبلاگنویسان و فعالین دنیای مجازی از زندان, خطاب به افکار عمومی غم بر چهره هر آزاده ای میاورد و نشان از آینده ای مخاطره آمیز برای آنها میدهد. ازادی بیان امروزه  و پابه پای تاریخ حضور جمهوری اسلامی قصابی میشود و پیام آوران آن در زندانها عمری سپری میکنند.
باری بهرجهت ارتش سایبری رژیم که طرح ریزی آن در سپاه پاسداران از سال 1384 آغاز شده است با دست اندازی به سایر رسانه ها در داخل و خارج از کشور فعالیتی شوم را آغاز کرده است و تنها در چند سال اخیر صدها عملیات برونمرزی! داشته است.
از جمله این عملیات از کار انداختن بسیاری از رسانه هائ فارسی زبان بوده است. از جمله: گزارشگران, جرس, رادیو زمانه, خبرنامه امیر کبیر, محسن سازگارا, تلویزیون فارسی وان, سایت صدای آمریکا و بسیاری از وب گاه ها و تلویزیونهای وابسته به آنها, سایت موج سبز و ...
گروههای هکری در ابتدای امر و بظاهر خودکفا و خود رو تشکیل شدند. نامهائی از جمله آشیانه, سیمرغ, شبگرد, گروه کلاه سیاه ها , گروه سایبری بدون مرز و ... بر خود داشتند و به تعدادی از رسانه های مخالف رژیم حمله میکردند.
مسئولین نظام با مشاهده کارآمدی این گروهها و برای هدفمند و بهره بری از تخصص آنها را جذب همکاری مستقیم با نهادهای حکومتی کرده و بودجه های کلانی در اختیار آنها گذاشتند. از جمله اولین بودجه ها رقم 76 میلیون دلار بوده است. گفته شده بود که این ارتش 2400 عضو دارد حال آنکه منابعی تحقیقاتی در آمریکا رقم 12000 نفر را اعلام کرده بودند.
روند دست اندازی و هک رسانه های مخالفان و منتقدان رژیم بویژه از زمان بروز اعتراضات خیابانی و نقش این رسانه ها در خبر و اطلاع رسانی, تشدید و متمرکز تر شده است. در کنار تمامی این تلاش ها فعالیتهای جانبی عوامل رژیم نیز موجود است. گروه سایبری جبهه جهادگران مجازی یکی از دستجاتی است که اخیرا تشکیل شده است. یکی از اعضای آن چنین میگوید:
( من یه عضو از گروه سایبری جبهه جهادگران مجازی هستم ، نیمه شعبان 89 متولد شد تا بتونه با هدف گذاری و برنامه ریزی فعالیت های سایبری بچه های ارزشی رو در یک جهت و راستا قرار بده و همه با هم بتونیم موثر باشیم. فعالیت های مجازی و حقیقی در کنار هم توی این گروه دنبال میشه. اول راه هست اما ان شاءالله بتونه توی خط ولایت جلو بره. امیدوارم عضو موثری برای گروه باشم )
این فعالیتها در سطحی بین المللی صورت میگیرد و تا حد امکان و بخصوص در ارتباط با هک کردن رسانه های خارجی, از گروهها و نامهای غیر وابسته به دولت استفاده میشود تا در صورت لزوم تعلق آنها به حکومت تکذیب شود و نیروهای خودسر و مستقل اعلام شوند.

عضو دیگری از همین فرقه میگوید:
( يك عضو گروه جهادگران اينترنتي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، گفت: از ابتداي تيرماه سال جاري، تاكنون 5 سايت اسرائيلي از جمله سايت‌هاي نظامي و سايت‌هاي ضداسلامي و موهن رژيم صهيونيستي را هك كرده‌ايم و قرار است تا پايان ماه جاري بيش از 40 سايت ديگر اسرائيلي را نيز هك كنيم. وي افزود: در اين عمليات كه به زودي در فضاي اينترنت انجام مي‌شود، سايت‌هاي هك شده اسرائيلي به طور كامل از دسترس مسئولان آن خارج خواهد شد و قابليت باز پس گيري آن را نخواهند داشت ).
فعالیت های نیروی سایبری رژیم از مرزها میگذرد و تلخی ثمره تلاشهای انها را در کشورهای آمریکا, چین , کشور آذربایجان, اتریش, هلند, اسرائیل, امارات, سوریه, لبنان, عراق, امارات اسپانیا, و.... دیده شده است و این نشاندهنده عملیات ( ناصواب ) آنها در کشورهای خارجی است.
بهروز سورن
 
پایان بخش اول
منتشر شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر