۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

طرح افزایش مساجد شاهین شهر از 14 مسجد به 24 مسجد در جهت عدم تکرار حادثه شین آباد


تسریع روند مسجدسازی در شاهین‌شهر

 "سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه گفت: شهرستان شاهین شهر در اصفهان با جمعیت 200 هزار نفری خود در حال حاضر دارای 14 مسجد در سطح شهرستان است و با وجود رشد جمعیت و مهاجر پذیر بودن این شهر با کمبود فضاهای معنوی و مذهبی جهت برگزاری نماز روبه‌رو است. 
 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف استان اصفهان، در سال جاری بود که مسؤولان شهرستان شاهین شهر، در پی یافتن راه حلی برای رفع این مشکل برآمدند، در همین راستا نهضت مسجدسازی در این شهرستان با محوریت امام جمعه و فرماندار را شکل دادند که اعضای تشکیل دهنده این نهضت، شهرداری، شورای شهر، اداره مسکن و شهرسازی و اداره اوقاف هستند.
درهمین زمینه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه، با اشاره به اینکه شهرستان شاهین شهر به لحاظ جمعیت بالایی که دارد با کمبود مساجد رو به رو است ادامه داد: در نخستین جلسه‌ای که در سال جاری با حضور مسؤولان استان برای رفع این مشکل در فرمانداری شهرستان برگزار شد مقرر گردید، برای احداث مسجد در مکان‌هایی که فاقد مسجد است توسط سازمان‌های مذکور اقدام شود.
وی افزود: در این نشست 10 نقطه برای ساخت مسجد در شاهین شهر در نظر گرفته شد که در این راستا شورای شهر و شهرداری برای رفع این کمبود در شهرستان یک میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد.
حجت‌الاسلام کریمی بیان داشت: از محل تملک دارایی شهرستان و کمک‌های خیرین جهت احداث مساجد 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها دو باب مسجد در مسکن مهر شاهین شهر در نظر گرفته شده است ادامه داد: نقاط در نظر گرفته شده دیگر برای ساخت مساجد شهرک میلاد، میدان امام حسین(ع)، خانه چوبی‌ها، شهرک گلدیس، خیابان بوستان، دانش، ملک‌الشعراء، مدرس، طالقانی و مجموعه مسکونی نیروگاه است.
سرپرست اوقاف شاهین شهر و میمه افزود: از بدو آغاز شورای سوم شاهین شهر تاکنون 2 میلیارد و 650 میلیون تومان به مساجد شهر کمک شده است و شهرداری این شهر سالانه برای کمک به مساجد متعهد به پرداخت 500 میلیون تومان هزینه برای احداث و تکمیل مساجد این شهرستان است.
وی با بیان اینکه هنوز برآورد خاصی برای ساخت این 10 مسجد در شاهین شهر صورت نگرفته است اما قطعا به بودجه کلانی نیاز است، اظهار داشت: کمک‌های خیرین و دولت نیز برای پیشبرد این طرح راهگشا خواهد بود.
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: هم اکنون اداره اوقاف این شهرستان پیگیر تامین و مشارکت دستگاه‌های مختلف برای ساخت مساجد در شاهین شهر است. 
وی در پایان افزود: در حال حاضر یکی از این 10 مسجد به نام جواد الائمه(ع)، توسط خیرین شاهین شهر در شهرک میلاد عملیات ساخت آن آغاز شده است."

ظاهرا به جای اینکه اینگونه بودجه های کلان را صرف احداث بیمارستان ,دانشگاه ,  مدرسه ,کتابخانه , ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی و......برای جوانان و شهروندان شهر کنند و برای اینکه حوادثی مانند مدرسه شین آباد پیرانشهر تکرار نشود تصمیم گرفته اند که با افزایش مساجد مردم را تشویق کنند که به مساجد بروند و دستان خود را به سوی خدا دراز کنند که خدایا خودت حافظ کودکان ما در مدارس باش و معیشت الهی خود را نصیب دشمنان اسلام بگردان و افزایش مساجد از نان شب هم برای مردم مهمتر است چراکه اگر نان شب نباشد به جایش دعا می کنند در مساجد که خداوند سرنوشت آنها را تغییر دهد و حال آنکه شکمشان سیر باشد به یاد خدا نیز نخواهند بود و دست به دعا به درگاه خداوند باری تعالی نخواهند برد و قطعا بدون دعا از گرسنگی و بی خانمانی نجات نخواهند یافت. 

سئوال این است که آیا افزایش بی رویه امام زاده ها و مساجد مشکلات جامعه را حل می کنند یا بر مشکلات جامعه می افزایند ? آیا افزایش مساجد باعث پیشرفت جامعه می شوند ?کدام مشکلات اجتماعی را مساجد برطرف می کنند ?آیا به جای هدر دادن ثروت ملی نمی توان ایجاد اشتغال و رفاه را برای مردم جامعه به ارمغان آورد ?

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر