۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

خامنه ای را مانند توما لوبانگا دیلو به عنوان جنایتکار جنگی می توان به دادگاه لاهه کشاند




به گزارش ایرو نیوز:

نخستین رای دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی صادر شد

"دادگاه کیفری بین المللی در شهر لاهه هلند، روز چهارشنبه توما لوبانگا دیلو را به دلیل نقش داشتن در جنایت جنگی طی دهه گذشته در کنگو گناهکار شناخت.
این نخستین رای دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی محسوب می‌شود. وی با اتهام اعزام کودکان به عنوان سرباز به صفوف جنگجویان طی سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ به این دادگاه فراخوانده شده است......... پرونده قضایی چهار کنگویی دیگر نیز که متهم به یورش به غیرنظامیان و استفاده از کودکان در جنگ هستند در دست بررسی است."

علی خامنه ای از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ برای دو دوره متوالی رئیس‌جمهور ایران بود و پس از مرگ خمینی جانشین او شد. به مدت 8 سال از  1359 تا 1367 جنگ ویرانگر بین دو دولت ایران و عراق به طول کشید و کودکان زیادی  در جنگ 8 ساله ایران و عراق توسط رژیم ایران اغفال و به جنگ فرستاده و کشته شدند.

رئیس‌جمهور ایران عالی‌ترین مقام رسمی کشور ایران بعد از رهبر است که علی خامنه ای در زمان جنگ رئیس جمهور و بعد از مرگ خمینی رهبر جمهوری اسلامی شده است و علی خامنه ای یکی از افرادی است که در فرستادن کودکان به جنگ مسئول بوده است. مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را عهده‌دار می‌باشد. او رئیس «قوه مجریه» است. امضای عهدنامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و مسائل مربوط به دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، برنامه‌ريزى ملى، بودجه و وظیفه گماشتن‌های دولتی، گماشتن وزیرها، استان دارها و سفیرها تابع تصدیق مجلس شورای اسلامی، از جمله وظایف رئیس جمهور می‌باشد. همچنین رئیس‌جمهور در ایران رئیس شورای عالی امنیت ملی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌باشد. 
در ایران دفتر ریاست جمهوری نظارت و کنترل تمام روی سیاست خارجی، نیروهای مسلح و یا سیاست هسته‌ای ایران را ندارد. این موارد همگی زیر نظر مستقیم رهبر ایران می‌باشد و علی خامنه ای جانشین خمینی است  و هم اینکه خامنه ای رئیس جمهور بوده در دوران جنگ که بسیاری از کودکان را با مغز شویی و وعده  گرفتن کلید بهشت در جنگ به کشتن دادند. بنابراین خامنه ای را مانند توما لوبانگا دیلو به عنوان جنایتکار جنگی می توان به دادگاه لاهه کشاند.
در اینجا تعدادی از اسناد تصویری جنایات جنگی خامنه ای و شرکا را ضمیمه مطلب می کنم.
























۱ نظر:

  1. علی گدا ! منتظر دست قدرتمند انتقام خدا باش که بزنه پودرت کنه ! هم خودت و هم تمام اعوان و انصار ظالم و ستمگرت ! میندازیمت تو آتیش و زنده زنده میسوزونیمت حروم زاده حروم لقمه خور

    پاسخحذف