۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

آیا با دادن یک اولتیماتوم زمانی وعفو مشروط از طرف مردم ، چنانچه رژیم تا ۱۲ بهمن سقوط کند موافقید ؟

از آنجایی که سقوط رژیم حتمی است و فقط دیر یا زود آن مطرح است ، آیا کسانی را که در این ۳۰ سال با رژیم همکاری کرده اند ، اگر خود موجبات روند سرنگونی رژیم را تسریع کنند و تا ۱۲ بهمن به مردم بپیوندند را عفو خواهید کرد؟

۲۲ نظر:

  1. به جز سران رژیم بدون شک همه بخشیده خواهند شد

    پاسخحذف
  2. هر كس به سوي مردم باز گردد حتي اگر سابقة جنايت در حق اين مردم داشته باشد بخشوده خواهد شد. ما نسل تسامح و تساهليم.

    پاسخحذف
  3. با همه بصورت قانونی برخورد میشود نه مجازات اسلامی

    پاسخحذف
  4. .آنکس که بسوی ملت برگردد رو حتما عفو خواهیم کرد

    امام آن کسی که صبر میکند تا ببینید دقیقه 90 چه اتفاقی میفتد و اظهار موضع نمکیند (( مثل اکبر کوسه )) رو هرگز نمیشه بخشید.

    پاسخحذف
  5. غير از انانكه مستقيما انساني را كشته اند.

    پاسخحذف
  6. ما از نسل مورش کبیر هستیم و میبخشیم

    پاسخحذف
  7. نيچه مي گويد: اي كساني كه با اژدها مي جنگيد، مواظب باشيد خود به اژدها تبديل نشويد.
    ما نبايد همانند آنان باشيم. به غير از جنايت كاران كه به دستگاه عدالت تحويل داده خواهند شد، همه مورد بخشش ملت قرار خواهند گرفت.

    پاسخحذف
  8. ما از نسل کورش کبیر هستیم و می بخشیم

    پاسخحذف
  9. در مورد همه حتی سران رژیم هم دادگاه صالح(لاهه) باید تصمیم گیری کنه

    پاسخحذف
  10. نسل ما جز خواستار صلح، دوستی و آزادی نیست... ازینکه در نگاه بین الملل تروریست خوانده می شویم بیزاریم و ازینکه حاکمان جباری بر سر ما با رنگ سرخ خون ما، مشروعیت خود را غسل می گیرند، خشمگین و عزاداریم. اما اینها هرگز دلیلی نیست براینکه چشم بر انسانیت خود فرو بندیم و نبخشیم.
    می بخشیم چون پروردگار ما می بخشد و می بخشد.

    پاسخحذف
  11. موافقم . ولی فکر می کنم باید مجازات مناسبی براشون در نظر گرفت . اعدام یا چیزی از این دست ما رو مثل خود رژیم می کنه .

    پاسخحذف
  12. بخشش از آن خردمندان است و ما با اتحاد و حفظ آرامش به دنیا نشان دادیم که بزرگوار و پیروزیم،اما از من نخواهید که جنایتکاران جان و خاک وطنم را آسوده بگذارم،سران رژیم باید در دادگاهی مردمی به سزای اعماشان برسند.

    پاسخحذف
  13. چرا باید ببخشیم کسانی رو که در کشتار، قتل، تجاوز و مورد ضرب و شتم قرار دادن مردم بی دفاع و بی سلاح نقش داشتن؟
    کمی صبر لازمه... ما بیشماریم... روزی همه این افراد به سزای جنایاتی که در حق هم کیشان و هم وطنانشون کردن میرسن...
    این سوال را باید از خانواده هایی پرسید که از 7 ماه پیش داغدار عزیزانشون هستن و اون پدر مادرهایی که جگر گوشه هاشون در زندانهای مخوف رژیم مورد وحشیانه ترین شکنجه ها قرار می گیرند.
    ما هرچی میکشیم از این بابت که حافظه تاریخی نداریم... فراموش نکنیم جنایات و تجاوزات کهریزک رو...

    پاسخحذف
  14. با نبخشیدن خود را کوچک نخواهیم کرد.

    پاسخحذف
  15. Lotfan in afe mashrot ra dar dastrese sighthaye dolati niz gharar dahid ta in forste bargasht ra dashte bashand! Ba tashakor va bose be ghalb va pahaye shoma azizanam dar Iran
    Nasser Oslo

    پاسخحذف
  16. be nazare man zamani be democracy miresim ke edamo shekanjaro hazf konim ta dobare yeki mese khomeini nayad melato az bein bebareh ba aghayede shakhsish

    پاسخحذف
  17. be nazare man ke ghabele bakhshodegi nistand in haromzadeha, choon harkodomeshoon be noee jenayatkaran

    پاسخحذف
  18. جنبش سبز با هماهنگی‌ کامل و به طور گسترده یک فرصت فرضا ۶ ماهه به نیروهایی که از ۳۰ ساله گذشته تا حالا با رژیم همکاری کردن بده تا بیان و به ملت بپیوندند و از اصل "ببخش ولی‌ فراموش نکن استفاده" کنند. این کار باید شامل تمام افرادی بشه که به هر نوعی در تقویت این رژیم از ساله ۵۷ نقش داشتند. چه سیاستمداران، چه نیروهای سرکوبگر و... باید امنیت این افراد به طور کامل تضمین بشه البته این کار نیاز به یک هماهنگی‌ ملی‌ در سطح وسیع داره. حتا من عقیده دارم که باید یک صندوق کمک مالی برای این افراد تشکیل بشه تا از لحاظه مالی وقتی‌ پیوندشان با رژیم قطع میشود در مضیقه نباشند. باید کمک کرد تا اگر این افراد توانستند از کشور خارج بشوند برایشان پناهندگی یا امکانات دیگر فراهم بشود.
    این کار باید برای همهٔ افراد رژیم بدون استثنا صورت بگیر. یعنی‌ از سعید مرتضوی، جنتی، پور محمدی بگیرید تا اون مامور شکنجه و اون ماموری که در عاشورا یکی‌ از هموطنانمون را زیر کرد باید در امان باشند به شرط اینکه به تمام گناهان خودشون در طی‌ حاکمیت جمهوری اسلامی اعتراف کنند. همچنین باید در فراخوان احتمالی‌ برای این کار صریحأ اعلام بشه که بعد از این ضرب‌العجل کسانی‌ که به همکاری خود با رژیم جمهوری اسلامی ادامه میدهند بعد از فروپاشی جمهوری اسلامی بعنوان خائن به ملت یا چیزی شبیه به این محاکمه خواهند شد. با توجه به تزلزل واضحی که رژیم در هفتهای اخیر از خود نشان داده است این کار در مقطع زمانی‌ کنونی احتمالا باعث ریزش سریع نیروهای رژیم خواهد شد.
    هموطن عزیزم،
    اگر بسیاری از ملتهای آفریقا توانستند این کار را بکنند ما هم میتوانیم.بیائید چهره کریهی را که جمهوری اسلامی در طی سی‌ ساله گذشته از ما نشون داده را عوض کنیم و به دنیا نشون بدیم که ایرانی‌ متمدنه و گذشت داره.

    پاسخحذف
  19. من فکر می‌کنم یک مساله مهم دیگر
    این است که مسئولان این حکومت جایی‌ ندارند که بروند. شاه که با همهٔ دنیا دوست بود آخرش آواره مصر و پاناما شد. حتا ملک حسن اردنی هم دست رد به سینه او زد. اینها که طی‌ این ۳۰ سال فقط به همهٔ دنیا چنگ و دندان نشان داده‌اند. حتا برای چند نفرشان در ماجرای میکونوس حکم جلب بین‌المللی صادر شده. شما فکر می‌کنید لبنان، ونزوئلا، بولیوی یا هر جای دیگری هیچکدام از مسئولان این حکومت را بدون پول نفت پناه میدهند? این حکومت بخوبی میداند که هر گاه اولین قدم را به عقب بر دارد همینطور باید عقب نشینی کنند و در نهیات باید جواب تمام جنایات ۳۰ ساله گذشته را بدهند. البته اگر ملت تکه تکه‌شان نکنند!بنابراین سرکوب جنبش کنونی برای این حکومت فقط مسالهٔ انتخابات یا دادن آزادیهای بیشتر نیست بلکه مسالهٔ مرگ و زندگی‌ است.
    با چنین وضعی احتمالا حکومت حتا از به راه انداختن حمام خون و جنگ داخلی‌ هم مضایقه نخواهد کرد.
    بنابراین من فکر می‌کنم که "ببخش ولی‌ فراموش نکن" یک راه حل مدنی و منطقی‌ برای برون رفت از بحران کنونی‌ می‌باشد.
    یادمان باشد که شهدای جنبش هم برای رسیدن به چنین جامعه ائ‌ خود را فدا کردند نه برای انتقام.

    پاسخحذف
  20. یعنی اگه کسی این همه سو استفاده کرده باشه از مقامش بعد به این راحتی بخشیده بشه؟
    اینکه میشه همون توبه مسلمونی.

    پاسخحذف