۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

سیاست اصلاح طلبان در قبال کشتی سوراخ شده جمهوری اسلامی ومطالبات حداقلی یک محارب


در زمان انتخابات نهم ریاست جمهوری ، بعد از اولین تقلب گسترده به نفع ا . ن ، به اصلاح طلبان حکومتی ثابت شد که در حال پیاده کردن آنها از کشتی انقلاب هستند . در انتخابات دهم ریاست جمهوری نیز اصلاح طلبان میدانستند که باز تقلب خواهد شد و جایی در کشتی جمهوری اسلامی نخواهند داشت ولی اینبار تقلب میتوانست هزینه سنگین سیاسی برای رژیم به همراه داشته باشد که اینگونه نیز شد و با سرکوب گسترده مردم و اصلاح طلبان به آنها ثابت شد که که کشتی جمهوری اسلامی در حال غرق شدن است و برای ادامه سفر نیاز به یک کشتی جدید وجود دارد . در واقع اصلاح طلبان نیز میدانند که دیگر جایی در جمهوری اسلامی ندارند ، بیانیه ۱۷ موسوی و طرح آبکی راه حل های پنجگانه برای خروج از بحران ، در واقع توپ را به زمین حریف انداخته است ، چرا که اولا چنگ و دندان نشان دادن رژیم به مخالفین و معترضین ، روشن میکند که رژیم قصد عقب نشینی ندارد و این را موسوی نیز خوب میداند ، از طرفی دیگر آیا حتا تحقق احتمالی این ۵ بند به بحران کنونی رژیم خاتمه خواهد داد؟ آیا پذیرش احتمالی این ۵ بند توسط رژیم و موسوی به معنای این است که کل جنبش خواهد پذیرفت ؟ رژیم تلاش میکند که اصلاح طلبان را به کل از حاکمیت خارج کند و دیگر آنها را شریک خود نکند . از طرفی دیگر اصلاح طلبان دارند نقش اپوزسیون را بازی میکنند و بیشتر از آنکه دیگر امیدی به این کشتی در حال غرق داشته باشند ، خود را برای ۲ گزینه احتمالی دیگر در آینده آماده کرده اند ۱- آلترناتیو مستقیم حکومتی به جای رژیم کنونی یا ۲- شریک شدن با نیرو های مشابه در حکومت آتی به جای حکومت کنونی . از آن طرف عبدالعلی بازرگان، عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، محسن کدیور و عطاء الله مهاجرانی بیانیه ی ده ماده ای مشترکی منتشر کردند
آنان نیز میدانند که رژیم به این ده ماده تن در نخواهد داد ، آن چیزی که برای آنها مهم بود همانا ظاهر شدن در قامت یک آلترناتیو اسلامی به جای جمهوری اسلامی بود و اینکه گفتمان مذهبی خود را بر گفتمان های غیر مذهبی در جنبش تحمیل کنند و آن را برجسته تر کنند و خود را تبدیل به چهره های رهبری جنبش کنند آن هم از نوع معتدل اسلامی به جای فاشیسم اسلامی در قدرت .
اما من به عنوان یک محارب ، گوساله . عامل خارجی ، بزغاله ، خس و خاشاک و مرتد ، متعلق به جنبش اعتراضی مردم ، خواست حد اقل من یک ماده بیشتر ندارد و آن هم سرنگونی جمهوری اسلامی است که به هیچ شکل دیگر حکومت اسلامی نیز تن در نخواهم داد.
نظام جلالی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر