۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

آیا انکار وجود آرش صادقی در زندان توسط اژه ای نشانه فعال شدن مجدد باند قتل های زنجیره ای است?


 غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه و از صادر کنندگان حکم محاربه دگر اندیشان در قتل های زنجیره ای,  در پنجاه‌ویکمین نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود فردی به نام آرش صادقی در زندان اوین مفقود شده است»، اظهار داشت: «گفته شده که این فرد در زندان اوین اعتصاب غذا کرده است در حالی که در زندان اوین در سال ۹۱ و ۹۲ چنین فردی وجود نداشته است.»
محسنی اژه‌ای افزود: «البته در سال ۸۹ فردی با این نام دستگیر شده و به یک سال حبس محکوم شده است که بعد از سپری کردن محکومیت آزاد شده است، ولی اگر تشابه اسمی هم بوده است چنین فردی در سال ۹۱ و ۹۲ در زندان اوین وجود نداشته است.»

انکار وجود آرش صادقی در زندان اوین  توسط محسنی اژه ای که خود در قتل های زنجیره ای از فرمان دهندگان احکام حذف محاربان بوده است این ظن نگران کننده را ایجاد می کند که آیا دوباره باند قتل های زنجیره ای از1390 (که شایگان اسفندیاری وبلاگ نویس وبلاگ گامرون که ربوده و ناپدید شده است) و ستار بهشتی وبلاگ نویس که در آبان 1391 کشته شد دوباره فعال شده اند? آیا مصطفی پورمحمدی که اینک وزیر دادگستری شده است و ( معاون برون مرزی وزیر اطلاعات در دوران علی فلاحیان (از فرمان دهندگان و صادر کنندگان حکم قتل دگر اندیشان در قتل های زنجیره ای ) و وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دورهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بوده است و در قتل های زنجیره ای , فخراسادات برقعی  که در روز ۱۶ اسفند ۱۳۷۴ در محله سالاریه قم درسن ۳۱ سالگی به قتل رسید که یکی از قربانیان قتل های زنجیره ای است و شوهر وی پسرعمو و برادرزن مصطفی پورمحمدی معاون علی فلاحیان وزیر اطلاعات هاشمی رفسنجانی بود و همین امر موجب شد وی در معرض اطلاعاتی قرار بگیرد که وزارت اطلاعات برای ازمیان برداشتن وی اقدام کند.) نیز در تقویت و بازسازی مجدد جنایات زنجیره ای نقش دارد ?

در اسناد بازجویی سعید امامی آمده است «من از آغاز انقلاب تا به امروز سرباز گوش به فرمان نظام مقدس اسلامی و مقام ولایت بوده و هستم، هیچگاه بدون کسب اجازه و یا بدون دستورات مقامات عالی نظام کاری انجام نداده‌ام... حکم اعدام داریوش فروهر و پروانه اسکندری را به روال معمول همیشگی حجت‌الاسلام علی فلاحیان به من داد. احکام اعدام سایر محاربین قبلا در زمان وزارت فلاحیان صادر شده بود. از مدتها پیش قرار بر این بود که عوامل مؤثر فرهنگی وابسته که توطئه‌ تهاجم فرهنگی را در ایران پیاده می‌کردند و جمعا صد نفر بودند اعدام شوند.
حکم حذف 29 نفر از نویسندگان از مدتها پیش مشخص و احکام قبلا” صادر شده بود که در مورد 7 تن از آن عناصر احکام در دوره وزارت علی فلاحیان اجرا شده بود.
وقتی حکم اعدام فروهر به ما ابلاغ شد پرسیدیم که تکلیف احکام معطل مانده اعضای کانون نویسندگان چه می‌شود که حاج آقا دری نیز گفتند هرچه سریعتر اقدام شود بهتر است و این بار نیز مثل ماقبل انجام شد با فرق اینکه بجای ابلاغ از سوی فلاحیان امور از طریق حاج ‌آقا دری نجف‌آبادی هماهنگ می‌شد.»
«فلاحیان با وجود آنکه خود حاکم شرع بود، اما معمولا و در موارد حساس احکام حذف محاربان را شخصا صادر نمی‌کرد. او این احکام را از آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله جنتی و گاها” نیز از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دریافت می‌کرد و بدست ما می‌داد. ما فقط به آقایان اخبار و اطلاعات می‌رساندیم و بعد هم منتظر دستور می‌ماندیم»


ما وبلاگ نویسان باید خواهان روشن شدن وضعیت زندانیان سیاسی و وبلاگ نویسان ناپدید شده باشیم و خطر فعال شدن دوباره باند قتل های زنجیره ای را جدی بگیریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر