۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

آغاز بحث بررسی راهکار عملی سرنگونی ج.ا و حرکتهای سراسری و فراگیر


نظام جلالی 11.03.2012 



آغاز بحث بررسی راهکار عملی سرنگونی جمهوری اسلامی و حرکتهای سراسری  و فراگیر با توجه به اشکال نوین سازماندهی غیر متمرکز و بدون هسته رهبری با توجه به رنگارنگی , ناهمگونی ونامتجانس بودن اپوزیسیون :


آنچه مسلم است اپوزیسیون جمهوری اسلامی نمی تواند به شکل سنتی و به مانند روال معمول تشکیل جبهه در عرصه جهانی , بتواند یک جبهه 
گسترده و بزرگ چپ یا راست کارا و تاثیر گذار را ,عملا بر علیه جمهوری اسلامی تشکیل دهد.
تا کنون اپوزیسیون جمهوری اسلامی در بین جریانات راست و چپ در ایجاد اتحادهای گوناگون با نیروهای همگون و متجانس ناموفق بوده است و حتی نوشتن توافق های سیاسی در قالب منشور و اساسنامه و داشتن شورای هماهنگی یا شورای رهبری مشترک نیز نتوانست آنها را جهت تاثیرگذاری و تغییر اوضاع سیاسی ایران حتی قدمی به جلو ببرد و بسیاری از آنها منحل شدند و یا صرفا نامشان بر روی کاغذ یا در اینترنت باقی مانده است که با توجه به چنین واقعیت هایی می توان راهکار عملی تری را ارائه داد.

حرکت عملی مورد نظر در واقع می تواند یک هدف مشترک که سرنگونی جمهوری اسلامی است را مد نظر داشته باشد و بدون هماهنگی , بدون تماس, بدون جلسه , بدون منشور , بدون اساسنامه و بدون آئین نامه باشد.در واقع تمامی مخالفین جمهوری اسلامی بدون ارتباط ارگانیک و بدون تماس با یکدیگر خود را درتعرض به موجودیت رژیم و ادامه مبارزه , با سایر نیروها به نوعی هماهنگ می کنند.


تجربه مبارزات سوریه به ما نشان می دهد که حرکتهای دائمی در هر جمعه در پیش برد مبارزات مردم سوریه نقش مهمی را ایفا کرده است و به عنوان مثال ما نیز می توانیم با آغاز چهارشنبه سوری مبارزات و فعالیتهای خود را درهر چهارشنبه متمرکز کنیم و یک برنامه ریزی مبارزاتی برای چنین روزی در هر هفته داشته باشیم که برای آغاز کار که هنوز همه گیر نشده است می توانیم در ایران خبرآغاز چهارشنبه های اعتراض را در چهارشنبه سوری بدهیم و در شعار نویسی ها بنویسیم 4شنبه های اعتراض را سازماندهی کنیم و....

وبلاگ نویسان و فعالین دنیای مجازی می توانند هر چهارشنبه یک مطلبی در این باره بنویسند و مهم آن است که برای ما تبدیل به یک کار روتین گردد و زمینه های بحث و گفتگو را در هر چهارشنبه دامن بزنیم و چهارشنبه ها نوک تیز حمله فقط جمهوری اسلامی باشد.


در خارج از کشور هر چهارشنبه می توانیم  حرکتهای اعتراضی را سازماندهی کنیم و هر نیرویی بر اساس نیرو و توان خودش به طور مستقل می تواند برنامه ریزی و سازماندهی کند و فقط مهم است که حرکتها همزمان و پیوسته باشد.در واقع هیچ جریانی با یک نیروی دیگر کار مشترک انجام نمی دهد فقط همزمان انجام می دهند و برای تماس با نیروهای جهانی هر کسی بر اساس نیرو و تماسی که می گیرد ارتباط برقرار می کند و تبلیغ خودش را می کند.

در واقع مثل میدان جنگی خواهد بود که نیروهای مختلف مستقلا هر کدام همزمان به نیروهای جمهوری اسلامی ضربه می زنند.

یا باز به عنوان مثال همه وبلاگها و سایتها می توانند بدون تماس و ارتباط قبلی مطلبی را در حمایت از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری بنویسند و هر کدام از عوامل رژیم که فتوا یا فرمان برای عدم برگزاری چهارشنبه سوری می دهند آن فرد را آماج نوک تیز حمله نوشتاری خود در مقالات گوناگون قرار دهیم.

در پایان امیدوارم مقاله های بعدی را بتوانیم جمعی بنویسیم و برای همین  امیدوارم 
سایتهای اشتراک لینک مانند بالاترین, دنباله ,آزادگی ,ریشه ها, بی رنگی  و.... به یک شکلی چنین امکانی را اگر همه دوستان خواستند در اختیار ما بتوانند بگذارند

۲ نظر:

  1. فعلا باید منتظر نظرات کاربران سایت بود
    اگر یک گفتگوی منطقی و غیر عقیدتی صورت بگیره حتما به یک نتیجه ی هماهنگ هرچند ضعیف کسب می کنیم
    به امید همبستگی مبارزان

    پاسخحذف
  2. ممنون دوست عزیز
    بله فعلا باید منتظر بود

    پاسخحذف