۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

اعتصاب عمومی در اسپانیا با فراخوان دو اتحادیه بزرگ کارگری


 بر اساس منابع مختلف خبری رسانه ها , دو اتحادیه بزرگ کارگری اسپانیا ,  یو.گی.تی "اتحادیه عمومی کارگران"  و  سی.سی.او.او. "کنفدراسیون سندیکاهای کمیسیونهای کارگری" فراخوان این اعتصاب بزرگ را داده اند
کارگران اسپانیایی از شامگاه چهارشنبه به پیشواز اعتصاب عمومی روز پنجشنبه رفتند. نتايج يك نظر سنجي جديد نشان مي دهد كه سه چهارم اسپانيايي ها با طرح اصلاح قانون كار مخالف هستند.

حدود 58 نفراز معترضان به اصلاح قانون کار تاکنون بازداشت شده اند و نه نفر دیگر نیز جراحات سطحی برداشتند.  در روز اعتصاب عمومی، تنها 30 درصد از ناوگان حمل ونقل عمومی در اسپانیا فعال است.
شهروندان مادریدی که پنجشنبه صبح با دوچرخه به خیابان ها آمده بودند، همصدا با هم فریاد میزدند:” اموز نه کار می کنیم و نه مصرف”.
 قرار است در ساعات بعد از ظهر، راهپپمایی هایی در شهرهای مختلف برگزار شود.از ساعات نیمه شب گذشته، فعالان کارگری در برابر ایستگاه های راه آهن و اتوبوس تجمع کرده اند تا مانع از حضور کارگران و کارمندان در محل کارشان شوند.

اسپانیا با داشتن بیش از دو برابر متوسط درصد بیکاری در اروپا و به عبارتی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار که بالای ٢٣% درصد می شود در حال ورود به دومین رکود اقتصادی خود در سه سال اخیر است. نرخ بیکاری برای نسل جوان اسپانیا بالای ٥٠% میباشد. اسپانیا کشوریست با جمعیت ٤٦ میلیون و پنجمین اقتصاد اتحادیه اروپا. بالغ بر نصف جمعیت این کشور، یعنی ٢٣ میلیون، نیروی آماده بکار هستند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر