۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

چگونه می توان هزینه سیاسی دستگیری وبلاگ نویسان را برای رژِیم بالا برد ?


همانطور که می دانید 16 وبلاگ نویس و 22 روزنامه نگار در زندانهای جمهوری اسلامی در بند هستند و علت این همه دستگیری وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران توسط ماموران وزارت اطلاعات آنست که برای خوش خدمتی و دریافت پاداش و بالارفتن حقوق و مزایا و ارتقا مقام شغلی خود نیاز دارند که با پرونده سازی و شکنجه متهمان و قربانی کردن شهروندان, موقعیت خود را درمافیای سازمان امنیت تثبیت کنند. برای آنان اصلا جان و سرنوشت انسان مهم نیست بلکه برای رانت خواری در حکومت و استفاده از امکانات گسترده مالی وزارت اطلاعات می بایست یک کارنامه موفق امنیتی از خود ارائه دهند و برای وزارت اطلاعات و حاکمیت نیز نکته مهم ایجاد ترس و ارعاب در جامعه است و مهم نیست که چه کسانی قربانی حاکمیت اسلامی می شوند.
اکنون سئوالی که در مقابل ما قرار دارد آن است که چگونه می توان هزینه سیاسی دستگیری وبلاگ نویسان را برای رژیم آنقدربالا برد تا اینکه حکومت نتواند به راحتی و فله ای اقدام به دستگیری وبلاگ نویسان کرده و با شکنجه آنها را وادار به اعتراف بر علیه خود نماید?
بابت بالابردن هزینه سیاسی دستگیری وبلاگ نویسان برای حکومت اسلامی حداقل 10 راهکار را می توان پیشنهاد نمود.
1- هر وبلاگ نویسی در خارج از کشور می تواند محتوای وبلاگهای وب نویسان زندانی را در وبلاگ خود باز تکثیر کند و علت باز نشر آن را که اعتراض به دستگیری نویسنده آن است را بنویسد. در واقع با دستگیری هر وبلاگ نویس باید آنقدر مطالب آن را باز نشر داد که رژیم بداند با دستگیری وبلاگ نویسان صرفا باعث انعکاس بیشتر مطالب آنان در جامعه می شود.
2- وبلاگ نویسان خارج از کشوراقدام به ایجاد وبلاگهای جدید نموده و محتوای وبلاگ وب نگار زندانی را در آن چاپ نمایند و در وبلاگ ایجاد شده بنویسند که در اعتراض به دستگیری نویسنده وب نگاراقدام به باز تکثیر وبلاگ وب نویس زندانی کرده اند تا رژیم بداند که با دستگیری وبلاگ نویسان صرفا باعث افزایش و ازدیاد وبلاگ وب نویس دستگیر شده خواهند شد.
3- انتشار خبر دستگیری وبلاگ نویسان در یکایک وبلاگهای خود
4- نوشتن مقالات و مطالب گوناگون در حمایت از وب نویسان زندانی(بازی وبلاگی)
5- ایجاد صفحه فیس بوکی جهت حمایت از یکایک آنان
6- پخش خبر دستگیری آنان به زبانهای مختلف و به اشکال گوناگون
7- تهیه ویدئو حمایتی از آنان و گذاشتن آن در یوتوب
8- تلاش برای جلب حمایت وبلاگ نویسان جهان از وبلاگ نویسان زندانی
9- برگزاری تظاهرات حمایتی از زندانیان در خارج از کشور
10- ایجاد کمپین وبلاگ نویسان جهت حمایت از وبلاگ نویسان زندانی


اسامی چهارده تن از وبلاگ نویسان زندانی به قرار زیر است :
ايمان مسجدی ، امير لطيفی ، محمدرضا گلی زاده ، لادن مستوفی مآب ، هانيه صانع فرشی، حجت نيكويی , سپهر ابراهيمی , حسین رونقی ملکی , سعید ملک‌پور, وحید اصغری , نوید خانجانی , سخی ریگی, محمد پورعبدالله , محمدرضا پور شجری (سیامک مهر)
امیدوارم سایردوستان نیز در این زمینه راه های دیگری نیز پیشنهاد کنند.

نظام جلالی 19.07.2011



۱۱ نظر:

  1. salam manodire weloge irangreenmovement.info hastam,age komaki az daste man bar miyad behem tettelaa bedin ,man dar kharej az iran zendegi mikonam,dar sorate emkan ham mitonim tabadole link konim,merci

    پاسخحذف
  2. سلام دوست عزیز با تبادل لینک موافقم و باید در این زمینه کار هایی را انجام دهیم.
    ممنون از لطف شما

    پاسخحذف
  3. www.irangreenmovement.info۲۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۴۰

    ممنون که جواب دادین و مطلبی از سایت ما رو قرار دادین .فکر میکنم برای تبادل لینک بین وبلاگهای سبز باید برنامه ریزی کرد.من لینک وبلاگ شما رودر سایت فرار دادم.امیدوارم با کمک هم بتونیم قدمی هر چند کوچیک برای آزادی ایران برداریم.
    www.irangreenmovement.info

    پاسخحذف
  4. این لوگوی آنارشیسم که گذاشتی تو صفحه ت باعث می شه محتوات جدی گرفته نشه... یه فکری براش بکن/...

    پاسخحذف
  5. من با تکثیر مطالب توسط دوستان خارج از کشور که خطری تهدیدشون نمیکنه با نام وبلاگ نویس زندانی در سطح وسیع و ادرس های بدون فیلتر در سرویس های پر بازدید مانند بلگفا و... موافقم ای تکثیر و باز نشر مطالب و عقاید بلاگ نویس زندانی حکومت رو دیوانه میکنه و تقریبا کنتریل و فیلتر مطالب با توجه به ادرس های رایگانو جدید سویس بلاگ بسیارز مان بر بوده و تاثییر خودش رو بر روی خواننده و جامعه خواهد گذاست

    پاسخحذف
  6. سلام
    در هدف ، باهاتون موافقم ولی در انتخاب مسیر نه کاملا !(با بعضی هاش موافقم).
    یک نکته‌ای که باید بهش توجه کرد اینکه بازنشر مطالب اون فرد تاثیری نداره(به دلیل ماهیت اینترنت) در واقع اون کسی که می خواهد بخونه و براش مهمه از همون وبلاگ اصلی می خونه درثانی شما با این روش (بازنشر مطلب)دارید برای کسانی حرف هایی که خودشان می دانند (یا حتی خودشان گفتند)، را می زنید که این هیچ تاثیری نداره(به نظر من) و حتی هزینه اش برای خودمان بیشتر هم می شود مثلا فرض کنید یکی از دوستان آنارشیست را بگیرند بعد من بیام آنارشیست رو برای بقیه آنارشیست‌ها توضیح بدم ممکنه که در این وسط کسی نکته ای رو ندونسته باشه که با این کار بفهمه ولی این سود به نسبت هزینه ای که می شه (هم هزینه ی بازنشر حرف‌های تکراری و هم تلف شدن وقت آدمایی که برای تفکر بیشتر وقت نیاز دارند)بسیار ناچیزه اما من فکر می کنم که هر کاری که می کنیم باید در جهت آگاهی بقیه‌ی افراد باشه (آن هایی که اصلا نمی دانند یا کم می دانند) باید آگاهی (به طور عام)وآگاهی رو که دولت از آن می ترسد(به طور خاص این موضوع) را بین همه ی افراد جامعه(همه ی مردم)پخش کرد نه اینکه بین افرادی محدود که خودشان دیر یا زود می فهمند. به نظر من روی کارهایی مثل بمب های گوگلی یا ترفندهای مشابه که باعث افزایش فراوانی دیده شدن مطلب(=آگاهی) توسط افراد بی اطلاع می شود، کار کرد
    قصدبدی نداشتم فقط نظرم رو گفتم

    پاسخحذف
  7. دوست عزیز ممنون که در مورد لوگو آنارشیسم وبلاگ نظر دادید ولی من جدی بودن یا نبودن وبلاگها را زیاد مرتبط با لوگو آنها نمی دانم.خوب هر کسی یک نظری دارد.شاید هم من اشتباه می کنم .ضمنااظهار نظر شما در این باره دقت و حساسیت و احساس مسئولیت شما را می رساند که طبیعتا خیلی مهم است.به هر حال شرمنده که من آنارشیستم ولی خوب به هر نوع و شکلی از اقتدار ، سلسله مراتب ، تمرکز ، اتوریته ، سرور و صاحب ، دولت ، حکومت ، حزب ، مرز ، تسلیحات نظامی ، نیروگاه اتمی ، فقر، ارتش ، سربازی ، زندان ، سرمایه داری، مرد سالاری ، نابرابری ، الیت گرائی، مذهب ، خدا, انباشت سرمایه, تمرکز قدرت و .... نه می گویم

    پاسخحذف
  8. سلام وحیدعزیز , پیشنهاد باز نشر مطالب وبلاگ نویسان زندانی صرفا جنبه حمایتی و اعتراضی دارد. رژیم باید بداند که با دستگیری وبلاگ نویسان تازه موجبات حساسیت بیشتر جامعه را نسبت به مطالب آنهاجلب می کند.واقعا از این 16 وبلاگ نویس, ما خودمان مطالب چند نفر از آنها را خوانده ایم? ما حتی اسامی همه این 16 نفر را نمی دانیم تا چه رسد به اینکه وبلاگهای آنها را بشناسیم یا خوانده باشیم.
    در مورد بمب گوگلی نیز فکر کنم گوگل جلوی آن را معمولا می گیرد.

    پاسخحذف
  9. آریو برزن عزیز سلام, نکات امنیتی بسیار مفیدی در وبلاگ شما هست که من واقعا استفاده کردم و سپاس گذارم و همچنین وبلاگ شما را نیز لینک کردم چراکه همین لینک دادن هم همکاری وبلاگ نویسی محسوب می شود.

    پاسخحذف
  10. سلام دوست عزیز irangreenmovemen و ممنون از اینکه من را نیز لینک کردید.من هم معتقدم لینک کردن یکدیگر اولین قدم برای همکاری وبلاگ نویسان است

    پاسخحذف
  11. ما وبلاگ نویسان علاوه بر لینک کردن یکدیگر حداقل حول 4 خواسته می توانیم با هم همکاری کنیم.
    1- دفاع از وبلاگ نویسان زندانی به اشکال گوناگون
    2- دفاع از مبارزات خیابانی مردم که اینک در خاورمیانه و اروپادر جریان است مخصوصا تمرکز بیشتر بر مبارزات مردم سوریه چراکه سرنوشت حکومت اسد پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است.
    3- حمایت از ادامه مبارزات خیابانی و سایر شیوه های مبارزاتی مردم در ایران
    4- تحریم انتخابات

    پاسخحذف