۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

کشتار و ضرب و شتم وحشیانه مبارزین مصری همچنان ادامه دارد

برخورد بی شرمانه پلیس مصر با یک زن معترض - 4 عکس   


جرائم العسكر فى مصر - محتوى عنيف جدا


درگیریهای خیابانی بین مبارزین مصری و نیروهای امنیتی و سرکوبگردر مصر وارد روز سوم خود شد. 
 تصاویر پخش شده از تلویزیون‌ها نشان می‌دهد که صبح شنبه، هزاران معترض از یورش نیروهایی که لباس نیروهای ضد شورش در دست دارند به خیابان‌های اطراف میدان التحریر قاهره می‌گریزند. شماری از معترضان هم به که به دست این نیرو‌ها افتاده‌اند مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند تا جایی که برخی از آنها روی زمین افتادند.

تصاویر دیگری نیز شماری از سربازان را نشان دهد که خیمه‌های نصب شده توسط تحصن‌کنندگان را از جا می‌کنند یا آ‌نها را به آتش می‌کشند.


در جریان درگیری‌ها مردانی دیده شدند که بر بام ساختمان پارلمان مستقر شده‌اند و به سمت معترضان سنگ پرتاب می‌کنند.

درگیریها در مرکز قاهره، به خصوص در خیابانهای اطراف میدان تحریر متمرکز شده است.
پلیس طبق معمول برخورد وحشیانه ای با مبارزین مصری داشته است. از آغاز دور جدید اعتراضات در 3 روز گذشته تاکنون ۱۰ نفر کشته شده و صدها نفر زخمی شده اند.
از اولین ساعات یکشنبه صدها تن از معترضان میدان تحریر را تسخیر کرده اند.
 معترضان خواهان پایان هرچه سریعتر حکومت نظامین تحت رهبری ژنرال محمد حسین طنطاوی هستند که از فوریه گذشته و پس از کناره گیری حسنی مبارک در قدرت است.به گفته فعالان مصری این میدان همچون روزهای اعتراض علیه رژیم مبارک بوی باروت و خون گرفته است.در هر گوشه از میدان التحریر مجروحانی دیده می شوند و خون بر زمین جاری است.
معترضان می گویند ارتش در پی تثبیت خویش و ادامه سیاست های گذشته است. ظرف یکماه گذشته تا کنون بیش ازپنجاه و دو نفر در جریان اعتراضات جان خود را از دست داده اند و12000 نفر توسط دادگاه های نظامی پس از سقوط دولت مبارک محاکمه و زندانی شده اند.در یکماه گذشته صدها نفر بازداشت شده اند.
صدها معترض در هوای سرد زمستان در میدان تحریر قاهره اردو زده و مستقر شده بودند. کمی پیش از طلوع خورشید امروز یکشنبه سربازان ارتش از مکانهای استقرار خود در اطراف میدان بیرون آمدند و رویارویی آنها با معترضان شروع شد.

 برآورده نشدن خواستهای مردم و به قدرت رسیدن اسلام گرایان همراه با ارتش مبارک , مصر را تبدیل به کشوری کرده که تا مرز انفجار پیش می رود. در همین رابطه و همزمان با بالاگرفتن اخباری مبنی بر برخورد های غیر انسانی با مخالفان دولت مصر توسط پلیس این کشور، تظاهرکنندگان خشمگین با نیروهای امنیتی در قاهره درگیر شدند.
 منابع  خبری از اصابت مواد محترقه به سر یک کودک خبرداده اند.
خبرهای تایید نشده دیگری نیزاز توزیع ساندویچ مسموم رایگان بین تظاهرکنندگان توسط فردی درجامه زنی روبنده دار حکایت می کنند که ظاهرا خشم معترضان دولت را برانگیخته است. برخی از شاهدان عینی هم ماجرای فوتبال بازی کردن جمعی از تظاهرکنندگان و افتادن توپ آنها به داخل حیاط ساختمان پارلمان و واکنش خشونت بار نگهبانان را عامل تشدید درگیری ها عنوان کرده اند. 
 گزارشگر صدای آمریکا می گوید افراد پلیس را دیده است  که علیه تظاهر کنندگانی که می خواستند بمنظور بیان درخواست های خود برای پایان حکومت نظامیان جمع شوند، از میله های فلزی استفاده می کردند. معترضین در برخی موارد برای حفاظت از خود سنگر بندی کردند.

پاینوشت: متن بالا جمع آوری خلاصه ای از بخشهای مهمی ازاخبار مربوط به مصر از سایتهای موجود و گوناگون فارسی زبان در چند روز گذشته می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر