۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

برگزاری تظاهرات حمایتی مردم تونس و مصر از مردم ایران می تواند به جنبش ایران کمک شایانی کند

اگر مردم مصر , تونس , اردن , یمن,  الجزایر,  بحرین, لیبی ,مراکش, عربستان , سوریه , فلسطین و.... می توانستند  تظاهراتی برگزار می کردند و از مردم ایران حمایت می کردند قطعا می توانست کمک زیادی به مبارزات آزادیخواهانه در ایران بنماید و ضربه سیاسی با اهمیتی به رژیم اسلامی ایران وارد کند. در واقع برگزاری چنین تظاهراتهایی ثابت خواهد کرد که آنها نیز به دنبال ایجاد یک حکومت اسلامی جنایتکار دیگر مانند جمهوری اسلامی نیستند.

در مصر با وجود اخوان الامسلمین چنین حرکتی برای مردم سکولار مصر می تواند نقش مهمی را بازی کند.

در تونس نیز با وجود حزب نهضت اسلامی برگزاری یک آکسیون حمایتی از مردم ایران نیز برای مردم سکولار تونس  با اهمیت و ضروری است. 

در اردن با وجود جبهه عمل اسلامی برگزاری یک آکسیون حمایتی از مردم ایران توسط مردم سکولار اردن  حائز اهمیت است.


در یمن با وجود حزب موتلفه اسلامی ودیگر جریانات اسلامی, .برگزاری یک آکسیون حمایتی از مردم ایران برای نیروهای سکولار یمن با اهمیت خواهد بود.

در عربستانحکومت پادشاهي عربستان سعودي، تشکيل هرگونه حزب سياسي را در اين کشور غيرقانوني عنوان کرده است. 
همزمان با وقوع قیامهای  مردمي در کشورهاي جهان عرب، در عربستان، تشکيل نخستين حزب سياسي حزب امت اسلامي   را در اين كشور اعلام کرده‌اند. بنيانگذاران اين حزب پنج‌شنبه (21 بهمن) با ارسال نامه‌اي رسمي به کاخ سلطنتي از ملک عبدالله، پادشاه عربستان خواسته‌اند، اين حزب را به رسميت بشناسد. البته با توجه به حجم سرکوب و مرکز اسلام بودن عربستان به لحاظ وجود مکه و وابستگی پادشاه عربستان به سرمایه داری جهانی امکان تظاهرات گسترده در حال حاظر قابل تصور نیست تا چه رسد به اینکه بخواهند در حمایت از مردم ایران به خیابانها بیایند.


در الجزایر با وجود جبهه نجات اسلامی و دیگر جریانات اسلامی.برگزاری یک آکسیون حمایتی از مردم ایران برای نیروهای سکولار بسیار مهم خواهد بو.د


در بحرین با وجود «جمیعت عمل اسلامی» ، «جنبش اسلامی أحرار بحرین» ، «جنبش حق» ,«جمعیت وفاء اسلامی» , جمعیت وفاق ملی بحرین , جمعیت أصالت اسلامی , «جمعیت منبر اسلامی» اخوان المسلمین برگزاری یک آکسیون توسط نیروهای سکولار بسیار با اهمیت است.


در مراکش شالوده روحيه مذهبي مردم  در طول تاريخ تحت تأثير افكار و انديشه هاي طريقت هاي صوفيه و فقهاي مالكي بوده است و دين و نظام پادشاهي در اين سرزمين از همه جدايي نشدني بوده است. اكنون اغلب جريانات و سازمان دهي اسلام گراي مراكش با نظام پادشاهي بيعت نمودند.
هم اكنون سه حزب اسلام گرا به طور رسمي در مراكش فعاليت دارند:
1. حزب عدالت و توسعه كه در پارلمان جايگاه ممتازي دارد.
2. حزب النهضه والفضيله به رهبري محمد خليدي كه در 25 دسامبر 2005 از دولت مجوز گرفته است. خليدي از رهبران گروه انشعابي از حزب عدالت و توسعه بوده و دولت با آزادي فعاليت اين گروه در صدد تضعيف حزب عدالت و توسعه است.
3. حزب البديل الحضاري (الترناتيو تمدني) كه در 22 اكتبر 1995 مجوز رسمي براي فعاليت حزب گرفته است.
جنبش العدل و الاحسان به رهبري شيخ ياسين كه پايگاه وسيع مردمي دارد و جمعيت الاصلاح و التجديد كه از سوي دولت مجوز فعاليت نگرفته اند. 
گروه هاي كوچك اسلام گرا همچون جماعه الاختيار الاسلامي، جماعه السفه و جمعيه الدعوه الاسلاميه فعاليت فرهنگي و مذهبي و دور از سياست دارند.
با توجه به نفوذ احزاب اسلامی چه در قدرت و چه خارج از آن حمایت نیروهای سکولار مراکش از مردم ایران حائز اهمیت خواهد بود.


در لیبی با حکومت دیکتاتوری قذافی در حال حاضر همه مردم مسلمان هستند و دین دیگری غیر از اسلام در این سرزمین وجود ندارد. مردم این سرزمین مقید به اجرای احکام مذهبی خود بوده و به شکل سنتی نمازهای خود را به جماعت برگزار می کنند و نماز های جمعه نیز در این کشور برگزار می شود. البته با وجود دیکتاتوری قذافی امکان حضور خیابانی مخالفان , آن هم سکولار در حال حاضر نیست.


در سوریه نیز به دلیل دیکتاتوری بشار اسد امکان تظاهرات مخالفین هنوز نیست و مخصوصا اینکه دوست رژیم ایران و حزب الله لبنان نیز می باشد. خاندان اسد بیش از پنجاه سال با خودکامگی سوریه را در قبضه خود داشته‌اند.
کشتارهای بزرگ مخالفان در زمان حکومت حافظ اسد، پدر بشار اسد، صورت گرفت، که مشهورترین آنها قتل عام هزاران نفر در منطقه «الحماه» بود.

در فلسطین با وجود جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و وجود نیروهای وابسته به حزب الله لبنان در حال حاضر امکان حضور خیابانی نیروهای سکولار در دفاع از مردم ایران نیست.

نظام جلالی

۱ نظر:

  1. طنز لری «دمتو بزار رو کولت» خطاب به ولی فقیه!:
    http://www.youtube.com/watch?v=6gENx07c-zE
    http://www.mojahedin.org/links/gonagon/881001_tanz.flv

    پاسخحذف